Napaka P0128 pomeni, da je temperatura hladilne tekočine pod regulacijsko temperaturo termostata. To pomeni, da se hladilna tekočina motorja ne segreje dovolj hitro, kar ima za posledico, da delovna temperatura motorja ni dosežena v določenem času. Elektronska krmilna enota motorja ta nenavadni temperaturni odčitek določi na podlagi temperature okolice.
Vzroki napake P0128Dobro je vedeti, da poleg prižiga lučke za motor verjetno ne boste opazili težav pri vožnji. Obstaja pa možnost, da boste opazili simptome, kot so daljši čas, potreben za ogrevanje motorja, in padec temperature motorja pri vožnji z višjimi hitrostmi. Ostali mogoči simptomi so še višji prosti tek od običajnega, zmanjšana ekonomičnost porabe goriva in nizko vrednost merilnika temperature. Grelnik lahko tudi ni dovolj vroč zaradi nizke temperature hladilne tekočine v motorju.
Možnosti za odpravo napake P0128Skenirajte vozilo in preverite, ali je P0128 edina prisotna koda. Če so prisotne druge kode, jih je treba odpraviti najprej. Preverite nivo in stanje hladilne tekočine. Če je preveč rje in je njeno stanje slabo, lahko to zamaši hladilni sistem ali povzroči zatikanje termostata. V tem primeru izplahnite hladilni sistem in zamenjajte hladilno tekočino. Če je nivo hladilne tekočine nizek, jo dolijte in preverite, ali pušča. Senzor temperature hladilne tekočine lahko preverite z multimetrom. Odčitek ohmov se bo spreminjal s temperaturo. Če se ne spreminja s temperaturo, ga zamenjajte ali popravite njegovo napeljavo, če je ta poškodovana. Najpogostejši vzrok za napako P0128 je, da je termostat hladilne tekočine zataknjen. Preprost način za diagnosticiranje tega je, da otipate cev hladilnika in spremljate, kako vroča je temperatura hladilne tekočine, ko začne teči skozi cev hladilnika. Pri tem morate biti zelo previdni, saj se lahko opečete. Cev mora biti komajda topla, dokler se termostat ne odpre. Ko se termostat odpre, mora vroča hladilna tekočina začeti teči in hitro segreti cev hladilnika. Če se cev segreva počasi, je termostat zataknjen ali se odpira prezgodaj in ga je treba zamenjati. Zamenjajte termostat skupaj z novimi tesnili in hladilno tekočino. Izpustite zrak iz hladilnega sistema. Opravite testno vožnjo in spremljajte temperaturo hladilne tekočine. Bodite pozorni na morebitna puščanja.
Napaka P0128 pomeni, da je temperatura hladilne tekočine pod regulacijsko temperaturo termostata.
V večini primerov jo povzroči okvarjen oz. zataknjen termostat hladilne tekočine motorja. Preden zamenjate termostat, je dobro pregledati tudi naslednje dele, ki bi lahko bili vzrok težave: senzor temperature dovodnega zraka, senzor temperature hladilne tekočine motorja in njegovo napeljavo in ventilator hlajenja.
S skenerjem skenirajte vse kode napak in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo, da vidite, ali se bodo zopet pojavile. Če to ne odpravi težave, preverite kakovost in nivo hladilne tekočine in jo po potrebi dolijte. Preverite pravilno delovanje ventilatorja. Po potrebi ga zamenjajte. Preverite pravilno delovanje senzorja temperature hladilne tekočine motorja, po potrebi ga zamenjajte. Preverite pravilno delovanje senzorja temperature dovodnega zraka in ga po potrebi ga zamenjajte. Če omenjene komponente delujejo pravilno, zamenjajte termostat.
Nekatere kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ja, saj ne gre za zelo resno kodo napake. Termostati so običajno zasnovani tako, da ob okvari ostanejo odprti in omogočajo popoln pretok hladilne tekočine, ki varuje motor.
Cena popravila je odvisna od vzroka težave in od dela, ki ga je potrebno zamenjati. Nov termostat hladilne tekočine stane približno 100–200 EUR, senzor temperature hladilne tekočine pa okoli 20 EUR.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.