Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kdaj moram zamenjati moje zavorne ploščice?
Preverite zavorni sistem vizualno vsakih 10.000 kilometrov. Preverite, če so na zavornih ploščicah kovinski okruški. Če so, potem so hudo obrabljene. Običajno se zavorne ploščice na sprednji osi menjajo vsakih 25.000-40.000 km, tiste na zadnji osi - 40.000-60.000 km. zamenjajte komponente nemudoma, če se njihova debelina zmanjša na limit, ki ga navaja tehnična dokumentacija vozila. Prav tako je potreba po namestitvi novih delov nakazana s senzorjem obrabe (če je nameščen), cviljenjem med zaviranjem, daljšo zavorno potjo in prekomernim prostim gibanjem ali vibracijami zavornega pedala.
Je potrebno vse zavorne ploščice zamenjati naenkrat?
Zavorne ploščice se menja v kompletu na ose. To pomaga zagotoviti kar se da učinkovito zaviranje. Nove komponente se lahko tesneje pritisnejo ob kolut in stem omogočijo hitrejše ustavljanje koles. Zamenjava zavornih ploščic le na eni strani vodi v poslabšano stabilnost vozila.
Lahko zavorne ploščice zamenjam sam?
Da, lahko. Pred začetkom dela si preberite naše PDF vodnike in si oglejte naše video vodiče in se prepričajte, da si ogledate priporočila proizvajalca avtomobila. Potrebovali boste naslednja orodja: nastavek za nasadni ključ, ključ z ragljo, navorni ključ, lomilko, kompresorsko orodje bata sedla zavore, kombinacijski ključ, izbijač, kladivo, okrogle klešče. Pripravo avtomobila za popravila zahteva zagozde za kolesa, dvigalko in prekrivalo za zaščito barvanih delov karoserije. Potrebni bodo tudi nekateri kemični izdelki: čistilni sprej za zavore, bakrena mast in pasta proti drgnjenju. Ne pozabite si namestiti respiratorja, zaščitnih rokavic in očal.
Postopek menjave ne traja veliko časa. Izkušeni voznik lahko opravi namestitev delov v 15-20 minutah na kolo. Tako namestitev komponent na sprednja in zadnja kolesa vzame okoli 1-1,5 ure. Začetnik bo morda potreboval več časa. Ni potrebno odzračiti zavor po postopku menjave, saj ne vpliva na tesnost uhajanja sistema.
Kaj povzroči hitro obrabo zavornih ploščic?
Zelo pogosto je prezgodnja obraba ploščic posledica okvare sedla zavore. Zataknjeni vodilni zatiči ali bati onemogočijo ploščici, da bi se po zaviranju odmaknila od koluta. S tem je del izpostavljen abrazivni obrabi in pregrevanju. Stopnja obrabe zavornega koluta vpliva tudi na stanje zavornih ploščic. Žlebovi in robovi obrabe na njeni površini povzročijo povzročijo neenakomerno obrabo ploščic. V nekaterih primerih se deli uničijo zaradi vdora tujih delcev, na primer majhnega gramoza, med drsne površine. Način vožnje je še en vzrok za prezgodnjo obrabo. Pogosto nenadno zaviranje, vožnja po gorskih zavitih cestah lahko vodi v pregrevanje komponent. Zato je za športno vožnjo priporočljivo uporabiti visoko zmogljive zavorne ploščice, ki obdržijo svoje delovne lastnosti tudi pri ekstremno visokih temperaturah.