Koda P0122 se sproži, ko elektronska krmilna enota (ECU) motorja zazna, da je na vezju A pozicijskega senzorja dušilne lopute izhodna napetost, ki je nižja od pričakovane. Odvisno od vašega vozila mora biti spodnja meja te izhodne napetosti približno 0,17 do 0,20 volta, in če ECU zazna, da je padla pod to vrednost, sproži diagnostično kodo P0122.
Vzroki napake P0122Elektronska krmilna enota prižge kontrolno lučko za motor in preklopi v varnostni način z zmanjšanjem toka aktuatorja dušilne lopute. Vozilo se z omejenim odzivom dušilne lopute lahko vozi zelo počasi. Motor lahko deluje v višjem prostem teku in ne pospešuje tako dobro kot pred začetkom okvare. Vendar pa so simptomi odvisni od proizvajalca vozila oz. od njegove strategije varnostnega načina za vozilo v okvari.
Možnosti za odpravo napake P0122S skenerjem preverite, ali so poleg napake P0122 prisotne še kakšne druge kode in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo in preverite, ali se bodo diagnostične kode zopet pojavile. Opravite vizualni pregled ožičenja okoli pozicijskega senzorja dušilne lopute za morebitno obrabo ali prekinitev povezave. Če odkrijete kakršne koli težave z napeljavo, jih morate popraviti, izbrisati kode s skenerjem in ponovno preveriti, ali se koda napake P0122 še vedno prikazuje. Prepričajte se, da je pozicijski senzor dušilne lopute pravilno nameščen. Če ni v pravilnem položaju, lahko oddaja netočne ravni napetosti. Če menite, da pozicijski senzor dušilne lopute ni v ustreznem položaju, ga nastavite. Če je po vseh teh korakih koda napake še vedno prisotna, boste morda morali zamenjati pozicijski senzor dušilne lopute.
Napaka P0122 pomeni nizko napetost vezja pozicijskega senzorja/stikala A dušilne lopute.
Vzroki so lahko številni: Nepravilno nameščen pozicijski senzor dušilne lopute, poškodovana ali pretrgana napeljava pozicijskega senzorja dušilne lopute, kratek stik vezja pozicijskega senzorja dušilne lopute z ozemljitvijo, okvarjen pozicijski senzor dušilne lopute itd.
S skenerjem preverite in izbrišite vse kode napak OBD2, ki se pojavljajo. Nato opravite testno vožnjo. Če se napaka P0122 še vedno pojavlja, vizualno preglejte ožičenje pozicijskega senzorja dušilne lopute. Če odkrijete poškodbe, jih bo potrebno odpraviti in nato preveriti, ali se koda še vedno pojavlja. Če to težave ne reši, boste morali preveriti položaj senzorja in morebiti popraviti njegovo namestitev. V najslabšem primeru ga bo potrebno zamenjati.
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ne. Koda napake P0122 namreč povzroči, da ECU motorja preklopi v varnostni način, kar povzroči različne težave pri vožnji, kot so pomanjkanje pospeševanja, visok prosti tek, cukanje, omejene hitrosti ali zastoj vozila.
Cena popravila je odvisna od vzroka napake P0122, kje in kako je popravilo opravljeno, in od samega dela, ki ga je potrebno zamenjati. Pričakujete lahko stroške popravila napeljave pozicijskega senzorja dušilne lopute oz. v najslabšem primeru stroške za njegovo zamenjavo (nekaj deset EUR).
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.