Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kateri so znaki?
Vse okvare te komponente neposredno vplivajo na delovanje enot, ki jih poganja: alternator, kompresor klimatske naprave, črpalka hidravličnega servo volan in ventilator. Voznik lahko na primer opazi, da se akumulator počasneje polni. V tem primeru se prižge ali utripa opozorilna luč na armaturni plošči. Če ima vaš avtomobil hidravlični servo volan, boste s slabim rebrastim jermenom potrebovali veliko več sile kot običajno za obračanje volana. Lahko slišite poseben cvileč zvok izpod pokrova motorja ob zagonu motorja in vožnji pri visokih obratih. Med vizualnim pregledom lahko opazite razpoke, abrazijo, obrušena rebra in sledi olja na delu.
Lahko slab rebrasti jermen poveča porabo goriva?
Ne, obraba tega dela ne vpliva na porabo goriva. Preveč zategnjen jermen povzroči povečane stranske mehanske obremenitve na alternator in ročično gred. Potrebno je več energije za vrtenje, kar povzroči, da motor porabi nekoliko več goriva. Vendar je ta razlika tako nepomembna, da jo je skoraj nemogoče opaziti brez uporabe posebnih instrumentov za natančno merjenje.
Zakaj rebrasti jermen cvili, ko je hladno?
Cvileč zvok pri zagonu motorja, zlasti ko je zunaj hladno, je običajno posledica povečane viskoznosti maziva uporabljenega v ležajih alternatorja ali jermenicah in valjih dodatnih enot. Če mazivo otrdi, zahteva obračanje jermenice več truda kot običajno. To pozvroči zdrs jermena in proizvajanje posebnih cvilečih zvokov. Po nekem času, ko se avtomobilska enota ogreje, ta zvok izgine. Drug vzrok cviljenja jermena takoj po zagonu motorja je vlaga, ki kondenzira med jermenom in jermenicami ter izhlapi po tem, ko se motor ogreje.
Je mogoče nadaljevati z uporabo rebrastega jermena, ko se zazna znake okvare?
Okvarjen jermen je potrebno nemudoma zamenjati. V nasprotnem primeru se lahko poči med vožnjo, kar bo povzročilo oteženo krmiljenje avtomobila, povzročilo okvaro električne opreme in izpraznilo akumulator, zato ne bo mogoče zagnati motor. Poleg tega je počen rebrasti jermen nevaren za sistem ventilov: lahko se navijo okoli jermenice ročične gredi ali drugih jermenic tega sistema. To lahko vodi uničenje zobatega jermena, okvaro ventilov motorja in pokanje ležaja (ležajev) odmikalne gredi.
Lahko rebrasti jermen zamenjam sam?
Zamenjava rebrastega jermena je dokaj težavno delo. Vendar boste, če sledite vodičem od AUTODOC CLUB, lahko to opravili sami. Ne pozabite, da je priporočljivo namestiti nove valje skupaj z jermenom. Naredite fotografijo ali si narišite shemo poti jermena, preden začnete. Pomembno je, da pravilno napnete jermen, ko končate. Za to boste morda potrebovali posebna orodja.
Kaj povzroči okvaro rebrastega jermena?
Praviloma jermen poči zaradi prekomerne ali neenakomerne obrabe ali, ko jermenice niso poravnane ali se ležaji alternatorja ali katere druge dodatne enote zagozdijo. Ta težava se pojavi tudi pri nepravilni namestitvi dela, na primer obrnjeno navzdol ali zanemarjanju sheme poti proizvajalca vozila. Zanemarjanje priporočil proizvajalca za menjavo jermenic skupaj z jermenom je prav tako nevarno: obrabljena jermenica ima na površini izbokline, ki lahko poškodujejo nov jermen. Prav tako je pomembno, da komponenta ostane pravilno napeta.
S čim je povezan rebrasti jermen?
Odvisno od konstrukcije vozila in nivoja njegove opreme je ta komponenta lahko povezana na različno število enot. Običajno je jermen povezan na jermenice alternatorja, kompresor klimatske naprave, črpalko hidravličnega servo volana. Poleg tega sistem vključuje napenjalec in preusmerjevalne valje. Natančno shemo poti jermena lahko najdete v priročniku vašega vozila.