Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kateri so znaki okvare ležaja pesta kolesa?
Prvi znaki obrabe kolesnega ležaja so brušenje, trkanje, ropotanje in drugi nenavadni zvoki, ki pridejo od kolesa. Ti zvoki lahko postanejo glasnejši ali izginejo pri zavijanju. Na primer, hrup pri zavijanju desno kaže na težavo komponente na levem kolesu. Izginotje hrupa kaže na okvaro ležaja na desni strani. Poleg tega se lahko občuti vibracije na volanu. Včasih se vibracije prenesejo na avtomobilsko karoserijo. Pri vožnji z zataknjenim ležajem se lahko avtomobil nagiba na eno stran. Če zgrabite zgornji in spodnji del kolesa in ga poskušate zazibati gor in dol, se bo prosto premikal.
V nekaterih primerih se prižge ABS opozorilna lučka na armaturni plošči, saj sta ležaj in protiblokirni zavorni sistem povezana: komponenta ima integriran ABS zvok piska, ki se uporablja za merjenj hitrosti vrtenja kolesa.
Običajno prepričanje, da lahko okvara kolesnega ležaja vodi v napačno delovanje pogonskega sistema, je napačno. Če je v okvari vaš menajlnik, je potrebno vzroke za težave iskati drugje.
Lahko kolesni ležaj zamenjam sam?
Če imate osnovna znanja za popravilo avtomobila, lahko ležaj pesta kolesa zamenjate sami. Video vodiči od AUTODOC Club vam bodo pri tem pomagali. Vendar upoštevajte, da je postopek menjave dokaj intenziven. Morda boste potrebovali kovinsko krtačko, komplet gonilnih ležajev, ključe vključno s križnim ključem, kladivo in izvijače. Dobro je tudi, da imate zalogo izdelkov za nego avtomobila: čistilo zavor za odstranjevanje umazanije in razmastitev površin, prodirajoče olje za sprostitev zataknjenih pritrdilnih elementov ter večnamensko mast. Če imate dostop do avtomobilskega dvigala, bo to olajšalo delo. V povprečju traja menjava komponente na enem kolesu 1-3 ure, odvisno od zasnove vozila in vaših znanj.
Komponent ni potrebno menjati v parih na os. Po potrebi lahko zamenjate le en okvarjen del. Običajno sodobni avtomobili uporabljajo ležaje izdelane v enem kosu. Ni jih potrebno mazati pred namestitvijo, saj so napolnjeni s pravo mastjo v tovarni.
Zelo pomembno je, da zategnete matico pesta kolesa s pravilnim navorom, v nasprotnem primeru se lahko del kmalu okvari. Zategnitveni navor je odvisen od znamke in modela avtomobila in je običajno naveden s strani proizvajalca vozila v servisnem priročniku avtomobila.
Ali je nevarno voziti z obrabljenim ležajem pesta?
Zelo. V najboljšem primeru se bo vožnja s slabim ležajem končala z dragim popravilom vzmetenja. V najslabšem primeru, se lahko, če se ležaj pesta uniči med vožnjo, kolo zatakne, kar povzroči popolno izgubo nadzora nad avtomobilom, kar lahko vodi v prometno nesrečo.
Kako hitro se lahko uniči kolesni ležaj?
Povprečna delovna življenjska doba komponente je 100.000-150.000 kilometrov. Vendar v nekaterih primerih, na primer, če je del okvarjen ali slabe kakovosti, oziroma je bil napačno nameščen, se lahko ležaj okvari že v 3.000 km.
Zgodnja okvara komponente se pripiše njegovi napačni poravnavi od rotacijske osi, preveč priviti matici pesta kolesa, uporabi udarnih orodij za montažo, ponovni uporabi starih pritrdilnih elementov in tesnil ter agresivnemu načinu vožnje s pogostimi nenadnimi zagoni in ustavljanjem. Vožnja po grobih cestah in prekomerna obremenitev vozila prav tako negativno vplivajo na del. Ni priporočljivo voziti po globokih lužah. Prav tako se je bolje izogniti neprofesionalnemu tuningu, saj nameščanje koles s prevelikim premerom, uporaba pnevmatik s plitvim profiloma, trše vzmeti in blažilniki povečajo obremenitev na sestav pesta kolesa in lahko povzročijo hitro uničenje.