Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Iz česa je sestavljen zavorni sistem in katere naloge opravlja?
Zavorni sistem sestoji iz hidravličnega aktuatorja (glavni zavorni valj, ventil za regulacijo tlaka, zavorne cevi) in zavornega mehanizma. Lahko je bobnasta ali kolutna. Prva vključuje zavorni boben in čeljusti, slednja pa vrteči zavorni kolut (rotor) in nepremične ploščice, ki so nameščene znotraj okvirja na obeh straneh. Komponente ročne zavore so ročica in kabli z nastavljivimi konci. Naloge zavornega sistema so upočasniti in ustaviti avtomobil ter ga imobilizirati, ko je parkiran.
Kateri so znaki okvare zavornega sistema?
Okvare v zavornem sistemu se kažejo z zmanjšano zavorno zmogljivostjo. Lahko jo spremljajo poslabšan oprijem ceste, cviljenje v predelu koles ali uhajanje zavorne tekočine. Opozorilna lučka zavornega sistema na armaturni plošči se prižge. Pot zavornega pedala se poveča ali ga je težko pritisniti; potrebna je večja sila pri zaviranju.
Kako preveriti zavorni sistem?
Uporabite poseben tester za pregled stanja zavorne tekočine v ekspanzijski posodi. Zaznal bo, ali jo je potrebno zamenjati. Nivo tekočine mora biti med “min” in “max” oznakama. Zavorni pedal ne sme delovati gumijasto, vendar mora dati občutek uporab ob pritisku. Zavorni koluti in ploščice ne smejo biti okvarjeni ali umazani. Izmerite njihovo debelino in jo primerjajte z vrednostjo, ki jo navaja proizvajalec avtomobila. Ustavite avtomobil na klancu približno 20° in uporabite ročno zavoro. Če deluje pravilno, boste slišali 3 ali 4 klike in vozilo se ne bo odpeljalo v dolino. Pregled elektronskih asistentov, kot je ABS, morate zaupati strokovnjakom.