Koda P0030 se pojavi, kadar grelec v kisikovem ne deluje več tako, kot bi moral, in senzor kisika ne doseže prave temperature. Vsak kisikov senzor mora doseči določeno temperaturo, preden lahko začne elektronski krmilni enoti sporočati točne podatke oz. signale. Za pomoč pri tem imajo kisikovi senzorji notranji grelec, ki jih čim prej segreje na pravo temperaturo. Ta diagnostična koda ne pove, zakaj ta sistem ne deluje tako, kot bi moral, pove le, da kisikov senzor ne dosega potrebne temperature.
Vzroki pojava napake P0030Obstaja veliko verjetnost, da razen prižiga kontrolne lučke za motor ne boste opazili nobenih simptomov. Najpogostejši simptomi so še zmanjšano delovanje motorja in povečana poraba goriva. Ko vezje grelca kisikovega senzorja ne deluje, to vpliva na odzivni čas senzorja – senzor se ne odziva na gorivo in kisik v izpuhu prve 3 do 5 minut vožnje ali več. Pomanjkanje odziva vpliva na zmožnost elektronske krmilne enote, da nadzoruje mešanico goriva, zato je do odprave težave mešanica goriva fiksna.
Možnosti za odpravo napake P0030S skenerjem OBD2 skenirajte vse kode napak in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo, da vidite, ali se bo napaka P0030 zopet pojavila. Če se, preverite ožičenje kisikovega senzorja. Poškodba ožičenja zaradi prekomerne toplote izpušnih plinov je zelo pogosta. Pred zamenjavo senzorja se prepričajte, da je ožičenje v dobrem stanju ter da ima senzor ustrezno napetost in ozemljitev. Ob vklopljenem vžigu in izklopljenem motorju z voltmetrom preverite, ali je napajanje akumulatorja za avto na grelnem elementu 12+ voltov. Če napetosti ni, popravite odprto vezje ali kratek stik v 12-voltnem napajalnem vezju, vendar najprej ugotovite, ali je treba zamenjati katero izmed varovalk, ki je pregorela zaradi kratkega stika. Če je napajanje akumulatorja pravilno, odstranite ozemljitveno kontrolno vezje s priključka napeljave ECU in preverite upornost vezja. Če je upor neskončen, popravite odprti krog v vezju. Če je nadzorno vezje v redu, je verjetno vzrok težave okvarjen kisikov senzor. Zamenjajte ga in ponovno preverite, ali je napaka P0030 s tem odpravljena.
Napaka P0030 pomeni okvaro nadzornega vezja grelca ogrevanega kisikovega senzorja (niz cilindrov 1, senzor 1).
Daleč najpogostejši vzrok za pojav kode napak OBD2 P0030 je okvarjen kisikov senzor. Senzorji kisika morajo doseči določeno temperaturo, da dobijo natančne odčitke, zato imajo grelec, ki jim pomaga doseči ustrezno temperaturo. Toda s staranjem kisikovega senzorja se lahko grelec pokvari, zaradi česar je kisikov senzor neuporaben. Poleg okvarjenega kisikovega senzorja morate preveriti tudi njegovo napeljavo. Če električna napeljava, ki pošilja energijo kisikovem senzorju, ne dovaja toka, se senzor seveda ne bo segrel. Če sta tako električna napeljava kot senzor kisika v redu, je vzrok težave morda okvarjena elektronska krmilna enota motorja. To je izjemno redka težava, vendar se lahko zgodi. Če imate okvarjen ECU, boste morda morali zamenjati celotno enoto ali pa bo potrebna le posodobitev programske opreme.
S skenerjem OBD2 skenirajte vse kode napak in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo, da vidite, ali se bodo zopet pojavile. Če koda ne izgine, preverite ožičenje kisikovega senzorja in ga po potrebi popravite oz. zamenjajte. Bodite pozorni na napetost, ozemljitev in po potrebi odpravite odprta vezja ali kratek stik. Če težava ni v napeljavi, bo verjetno potrebno zamenjati kisikov senzor. Možen vzrok je tudi okvarjena eektronska krmilna enota, vendar je to malo verjetno.
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ja. Vozilo je še vedno vozno, vendar ga je treba čim prej pravilno diagnosticirati, da se preprečijo težave, kot so okvara zanke senzorja, prekomerna poraba goriva, slabo delovanje ali poškodbe drugih komponent. Pogosto se zgodi, da če se opozorilna lučka za motor prižge takoj ob zagonu, je sistem OBD-II mogoče ponastaviti in vozilo bo delovalo normalno.
Računate lahko s cena lamdba sonda (ca. 100 EUR ali več), kar ni zelo drago popravilo. Če težava ni v kisikovem senzorju, boste morda potrebovali novo napeljavo. Težave z napeljavo je težje odpraviti, kar lahko poveča stroške popravila v servisu. V najslabšem primeru bodo nastali stroški z elektronsko krmilno enoto vašega vozila.
Koda napake P0030 – Nadzorno vezje grelca ogrevanega kisikovega senzorja (niz cilindrov 1, senzor 1) se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0030, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.