Če elektronska krmilna enota (ECU) zazna, da je napetost senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja nižja od 0,25 volta, se sproži napaka P0107. Senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja deluje na spremembe tlaka v sesalnem razdelilniku za avto. ECU senzorju absolutnega tlaka sesalnega kolektorja zagotavlja napajanje 5 voltov. Ta senzor ima upor, ki opravlja gibe ob upoštevanju tlaka v sesalnem kolektorju. Napetost tega upora se lahko spreminja glede na obremenitev motorja, lahko je med 0,1 in 4,5 volta. Ta signal se vrne v ECU glede na vakuum v sesalnem kolektorju. Na ta način lahko ECU določi dovod goriva.
Vzroki napake P0107Prižge se kontrolna lučka za motor. Vozilo najpogosteje ne deluje dobro, slabo deluje v prostem teku, nepredvidjivo pospešuje, ima prekomerno porabo goriva, napačno vžiga, ker senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja in pozicijski senzor dušilne lopute ne delujeta skupaj in dajeta napačne podatke elektronski krmilni enoti. Motor lahko preide v način delovanja v sili, kar pomeni, da samodejno zmanjša moč, da zaščiti motor, dokler koda ni diagnosticirana in popravljena.
Možnosti za odpravo napake P0107S skenerjem OBD2 skenirajte vse kode napak in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo, da vidite, ali se bodo zopet pojavile. Če se napaka P0107 zopet pojavi, bo potrebna dodatna diagnostika. Ob delujočem motorju preverite napetost senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja. Če opazite, da kaže manj kot 5 voltov, izklopite motor in odklopite senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja ter z multimetrom preverite referenčno vrednost 5 voltov. Če referenčnih 5 voltov ni na voljo, preverite referenčno napetost na priključku ECU. Če je 5 voltov na priključku ECU, ne pa na priključku senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja, to pomeni kratek stik v referenčnem vezju med kabelskim priključkom ECU in senzorjem absolutnega tlaka sesalnega kolektorja. Po potrebi popravite ali zamenjajte. Če je referenca na priključku senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja 5 voltov, premostite referenčno vezje na signalno vezje. Nato z orodjem za skeniranje preverite napetost senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja, ki mora biti med 4,5 in 5 volti. Če je tolikšna, zamenjajte senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja. Če nima referenčnih voltov, to lahko pomeni, da je v žicah signalnega vezja kratek stik. Popravite in ponovno preverite. Če so napetosti ob delujočem motorju v redu, premaknite kable in priključke senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja in opazujte, ali opazite kakršno koli spremembo napetosti. Po potrebi zamenjajte senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja.
Napaka P0107 pomeni nizko napetost vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja.
Okvarjen senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja, slaba povezava ožičenja ali konektorja, delovanje senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja izven območja, slabo stanje motorja avtomobila itd.
S skenerjem OBD2 skenirajte vse kode napak in jih izbrišite. Opravite testno vožnjo, da vidite, ali se bodo zopet pojavile. Če se napaka P0107 zopet pojavi, storite naslednje: Preverite vhodno in izhodno napetost senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja ter električni konektor in ožičenje. Odklopite električni konektor in ga nato ponovno namestite, da zagotovite svežo in čisto električno povezavo. Nato preverite izhodno napetost na senzorju absolutnega tlaka sesalnega kolektorja in preverite, ali je v pravilnem območju. Na tej točki ugotovite, ali je senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja okvarjen, in če nima izhodne napetosti ali pa je ta nepravilna, senzor zamenjajte. Če pri nobenem od omenjenih korakov ne odkrijete težav, je treba preveriti, ali ECU pravilno deluje.
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ne, vožnja ni priporočljiva. Napaka P0107 povzroči slabo delovanje motorja in zahteva takojšnjo diagnostiko. Težave s senzorjem absolutnega tlaka sesalnega kolektorja namreč lahko v določenih okoliščinah povzročijo prekomerno porabo goriva, grobo delovanje in težave pri zagonu, ob nadaljnji vožnji pa tudi druge težave, vključno s poškodbami motorja. Pogosto se zgodi, da če se opozorilna lučka za motor prižge takoj ob zagonu, je sistem OBD-II mogoče ponastaviti in vozilo bo delovalo normalno.
Cena popravila je odvisna od vzroka napake P0017, kje in kako je popravilo opravljeno, in od samega dela, ki ga je potrebno zamenjati. Nastanejo lahko stroški z zamenjavo senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja (ca. nekaj deset EUR), popravilo njegovih ožičenj in konektorjev ter električne povezave. V najslabšem primeru je vzrok težave okvara ECU.
Koda napake P0107 – Nizka napetost vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0107, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.