Ta napaka P0430 nakazuje okvaro sistema katalizatorja. Elektronska krmilna enota zazna, da je učinkovitost delovanja katalizatorja pod mejno vrednostjo. Naloga katalizatorja je, da razgradi škodljiva onesnaževala, ki nastanejo v vozilu med izgorevanjem, in jih pretvori v manj škodljive pline.
Vzroki pojava kode napake P0430Prižge se kontrolna lučka za motor. Vozilo ima lahko padajoč prosti tek in rahlo pomanjkanje moči. Ekonomičnost porabe goriva se zmanjša. Mogoče je, da se težave pri vožnji sploh ne pojavijo.
Možnosti za odpravo napake P0430Skenirajte vozilo in preverite, ali je P0430 edina prisotna koda. Če so prisotne druge kode, jih je treba najprej odpraviti. Preglejte izpušni sistem za poškodbe in puščanja. Pozorni bodite na izpušni kolektor, tesnila in izpušne cevi pred katalizatorjem. Če odkrijete kakršno koli puščanje, ga odpravite, izbrišite kodo in opravite več ciklov vožnje, da preverite, ali je bila težava odpravljena. Ko je vozilo zagnano in ima normalno delovno temperaturo, z digitalnim multimetrom preverite odčitek napetosti na kisikovem senzorju za katalizatorjem. Če katalizator deluje pravilno, daje kisikov senzor za njim razmeroma enakomerno odčitano napetost približno 0,45 V. Če napetost kisikovega senzorja nenehno skače med 0,1 V in 0,9 V, je katalizator okvarjen in ga je treba zamenjati.
Napaka P0430 pomeni, da je učinkovitost katalizatorskega sistema pod mejno vrednostjo (niz cilindrov 2).
Možni vzroki so poškodovan/okvarjen katalizator, okvarjen kisikov senzor ali senzor zraka in goriva, puščanje izpušnega sistema, napačen vžig itd.
Najprej skenirajte vozilo in preverite, ali obstajajo še kakšne druge kode napake. Če ja, preverite, ali obstajajo puščanja na izpušnem sistemu za avto. Po potrebi jih bo potrebno odpraviti. Nato preverite napetost kisikovega senzorja za katalizatorjem. Če napetost kisikovega senzorja nenehno skače med 0,1 V in 0,9 V, je katalizator obrabljen in ga je treba zamenjati.
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Čeprav ta koda napake ne predstavlja nevarnosti za voznika, lahko povzroči težave pri vožnji, na primer pomanjkanje moči ali slabše pospeševanje. Prav tako lahko povzroči hude poškodbe drugih komponent vozila, če ni pravočasno odpravljena. Priporočljivo je, da to kodo napake OBD2 odpravite čim prej, da bodo stroški popravila čim nižji.
Cena popravila je odvisna od vzroka težave, kje in kako je popravilo opravljeno, in od samega dela, ki ga je potrebno zamenjati. Mogoče je, da bodo nastali stroški popravila puščanja izpušnega sistema ali pa bo potrebno zamenjati kisikov senzor (100 EUR in več) ali kupiti nov katalizator(največji strošek; lahko stane tudi več kot 500 EUR).
Koda napake P0430 – Učinkovitost katalizatorskega sistema pod mejno vrednostjo (niz cilindrov 2) se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0430, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.