Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kateri so znaki slabega termostata?
Če se termostat okvari, bo motor potreboval zelo veliko časa, da doseže delovno temperaturo, ali nasprotno, se bo hitro pregrel. Med pospeševanjem lahko temperatura nenadno pade in se hitro poveča, takoj, ko se vozilo ustavi. Notranji grelnik postane manj učinkovit. Temperatura spodnje cevi hladilnika je še en indikator slabega termostata: če se segreje takoj po zagonu motorja, to pomeni, da je ventil dela zagozden v odprtem položaju. Če pa cev ostane hladna po tem, ko je motor dosegel delovno temperaturo, to kaže, da je ventil zagozden v zaprtem položaju.
V nekaterih primerih lahko slab termostat povzroči prižig luči “Check Engine”. Diagnostično skeniranje lahko pokaže ustrezno kodo napake. Toda do tega ne pride v vseh primerih, zato morate še vedno upoštevati znake opisane zgoraj.
Lahko da se motor sploh ne bo zagnal, če je ta enota okvarjena. To se na primer nanaša na MINI avtomobile, ki imajo termostate z vgrajenimi senzorji temperature hladilnega sredstva. Če se ti senzorji okvarijo, se bo motor zagnal in zaustavil v trenutku. Včasih ECU blokira zagon motorja.
Kako popraviti zataknjen termostat?
Če med diagnostičnim skeniranjem najdete kodo napake, ki nakazuje zataknjen termostat, zamenjajte komponento. To je edini način za odpravo te težave.
Lahko vozite avtomobil z okvarjenim termostatom?
Ne, ne morete. Termostat mora delovati pravilno, saj je od njega neposredno odvisno delovanje hladilnega sistema. Če je ventil zagozden v odprtem položaju, bo hladilno sredstvo krožilo po velikem krogotoku in s tem znatno povečalo čas ogrevanja motorja. To poveča obrabo motorja in obremenitev mazalnega sistema. Če se ventil termostata zagozdi v zaprtem položaju, hladilna tekočina ne teče do hladilnika in se ne ohladi, kar povzroči pregrevanje motorja.
Katera težava se lahko pojavi na motorju, če je termostat nameščen obrnjen navzdol?
Komponenta mora biti nameščena točno v položaju, ki ga navaja proizvajalec vozila. Če je del nameščen obrnjen navzdol, bo ventil deloval napačno, kar lahko vodi v vretje hladilnega sredstva, ker bo teklo le po manjšem tokokrogu. To lahko vodi v pregrevanje motorja.
Zakaj se moj avtomobil pregreva z novim termostatom?
Možno je, da nova enota ni bila testirana pred namestitvijo in ste prejeli okvarjen ali manj kakovosten del. Enaka težava je lahko tudi posledica napačne namestitve dela. Če ste prepričani, da je del v dobrem stanju in pravilno nameščen, to pomeni, da je vzrok za pregrevanje drugje. Morda imate zamašen hladilnik, zračne zapore v sistemu ali kritično nizek nivo hladilne tekočine. V nekaterih primerih se težava s pregrevanjem pojavi tudi v pravilno delujočih hladilnih sistemih. To se na primer zgodi, če je uničeno tesnilo valja glave, če izhajajo izpušni plini ali ob težavah z vbrizgavanjem goriva, oblikovanjem mešanice ali vžigom.
Je potrebno iztočiti hladilno sredstvo pri menjavi termostata?
Da, v večini primerov je potrebno iztočiti hladilno sredstvo pred namestitvijo nove komponente. Če ste pred kratkim zamenjali hladilno sredstvo in ga želite ponovno uporabiti, pred tem pripravite čisto posodo. Nekateri lastniki avtomobilov uspejo delno iztočiti hladilno sredstvo skozi cev termostata. Vendar je v tem primeru tveganje za polivanje tekočine v predel motorja in poškodbo električnih komponent. Zato je bolj priročno in varno delati na popolnoma izpraznjenem hladilnem sistemu.