Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kaj delajo zgornje in spodnje roke?
Naloge komponent se lahko nekoliko razlikujejo glede na zasnovo vzmetenja. Na primer pri dvojnih vzmetenjih s prečnim vodilom roke držijo zgornji del premnika, kar prepreči, da bi se kolesa nagibala med vožnjo. Spodnje tudi držijo premnik in obenem držijo spodnji konec blažilnika, da preprečijo njegovo zibanje. V več-spojnem vzmetenju zgornje roke prenašajo stranske sile in povezujejo premnik s pomožnim okvirjem. Sprednja spodnja roka določa konec kolesa. Zadnja spodnja roka prevzame težo avtomobilske karoserije prek vzmeti.
Kateri so znaki okvarjene roke?
V primeru okvare roke, se lahko vozilo nagiba na eno stran. Kolesa niso več poravnana. Pnevmatike se neenakomerno obrabijo. Možnosti absorpcije udarcev vzmetenja se poslabšajo, kar je posebej opazno pri vožnji po slabih cestah. Med vožnjo lahko slišite značilne zvoke: trkanje, cviljenje ali klikanje. Praviloma do tega pride na grobih cestah. Na gladki površini, se lahko iz vzmetenja sliši značilno mrmranje ter cviljenje pri krmiljenju. Prekomerno zavijanje ali premalo zavijanje se lahko pojavita in lahko pride do zamika pri zavijanju.
Je nevarno voziti s slabo roko?
Okvarjena roka povzroči slabo rokovanje, kar negativno vpliva na cestno varnost. Obstaja visoko tveganje zdrsa na drsnih površinah. Uničena roka povzroča tveganje za prekomerno nagibanje kolesa, kar je zelo nevarno za vožnjo pri visoki hitrosti, ker lahko popolnoma izgubite nadzor nad avtomobilom.
Kako se roke uničijo?
Najbolj občutljivi elementi teh komponent so puše in krogelni zglobi. Prve sčasoma otrdijo in razpokajo, njihovi gumijasti deli se lahko odstranijo od kovinskih. Kar se tiče krogelnih zglobov, njihov vstavek in krogla se obrabita, kar vodi v prosto premikanje. Če se ne opravi zamenjave pravočasno, se pritrdilni elementi in sedeži za namestitev puš in krogelnih zglobov uničijo zaradi večjih obremenitev in prostega premikanja. To poveča tveganje za uničenje roke, ko kolo zapelje prek ovire. Upoštevajte, da se tudi nov del lahko okvari zaradi močnega udarca. V nekaterih primerih se moč komponent zmanjša zaradi korozije.
Lahko zamenjam le eno roko?
Lahko bi zamenjali samo eno roko, vendar je priporočljiva menjava teh delov v parih, zlasti če so se dolgo časa uporabljali. Tudi roke, ki se uporabljajo kratek čas, imajo lahko različne tehnične značilnosti od novih komponent. Poleg tega imajo deli približno enako življenjsko dobo. Zato okvara ene običajno pomeni, da se bo tudi druga kmalu okvarila.
Kako dolgo časa vzame menjava rok?
Menjava teh komponent lahko vzame 1-5 ur. Postopek odstranitve in namestitve delov je dokaj težavno delo. Orodja, ki jih boste potrebovali, vključujejo dvigalko in vzmetne kompresorje. Prav tako delo običajno vključuje odstranitev zavornega mehanizma. Po namestitvi novih rok, posamično ali zgornjih ali spodnji, je obvezno poravnati kolesa. Pomembno je, da ta postopek opravite pravilno, saj je njegova ustreznost zelo pomembna za dolgo servisno dobo pnevmatik in drugih elementov vzmetenja, krmiljenja vozila in cestne varnosti.