To pomeni, da senzor temperature dovodnega zraka (IAT) odčituje pri previsoki napetosti. Ta senzor deluje kot osnovni upornik. Elektronska krmilna enota mu pošilja neprekinjen tok petih voltov in spremlja, koliko napetosti dobi nazaj. To deluje, ker upornik izgublja upornost, ko se segreva. Če upornik vrača polnih pet voltov, se sproži diagnostična koda P0113.
Vzroki napake P0113Elektronska krmilna enota vklopi kontrolno lučko motorja in preklopi v varnostni način. Morda se motor ne zažene kot običajno in deluje z revno mešanico in ima težave s časom vžiga isker. Značilno je tudi neustrezno delovanje motorja, slab izkoristek goriva, povečane emisije in slabše pospeševanje.
Možnosti za odpravo napake P0113Skenirajte vozilo z optičnim bralnikom OBD2 in preverite, ali je koda P0300 edina koda. Nato preverite, ali je vaš zračni filter čist. Če ni, filter zamenjajte, preden storite kar koli drugega. Nato pustite vozilo v prostem teku, dokler se motor ne segreje. Nato s pomočjo merilnika temperature izmerite temperaturo dovodnega zraka in hladilne tekočine motorja. Če je temperatura dovodnega zraka nižja od temperature hladilne tekočine, potem ni pregret. Če je temperatura enaka ali višja, potem je. Nato vizualno preglejte napeljavo od elektronske krmilne enote do senzorja temperature dovodnega zraka. Poiščite ohlapne, korodirane ali poškodovane žice. Z multimetrom se prepričajte, da so vse povezave dobre. Če težava ni v ožičenju, lahko napako P0113 povzroča sam senzor temperature dovodnega zraka. Z istim optičnim bralnikom preberite podatke neposredno s senzorja. Preverite, ali se podatek o temperaturi ujema s podatkom, ki ga dobite z merilnikom temperature. Če se ne ujema, imate okvarjeni senzor in ga bo potrebno zamenjati. Če se temperatura ujema s temperaturo in ni drugih težav, je lahko težava okvarjena elektronska krmilna enota.
Napaka P0113 pomeni visoko napetost vezja temperaturnega senzorja 1 dovodnega zraka.
Najpogostejši vzroki so poškodovan senzor temperature dovodnega zraka, poškodovano ožičenje in priključki ali umazan zračni filter.
Skenirajte vozilo z optičnim bralnikom OBD2 in preverite, katere kode so prisotne. Temeljito preglejte napeljavo, ožičenje in zračni filter. Bodite pozorni na ohlapno ali korodirano napeljavo okoli senzorja. Po potrebi ponovno ožičite senzor temperature dovodnega zraka ali kupite nov zračni filter za avto, če je umazan. Če to ni vzrok napake, bo verjetno potrebno zamenjati senzor temperature dovodnega zraka. V najslabšem primeru je težava v elektronski krmilni enoti motorja.
Nekatere kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Vozilo s kodo napake OBD2 P0113 lahko vozite krajši čas, vendar lahko daljše vožnje povzročijo notranje poškodbe motorja, ker motor deluje z revno mešanico zraka in goriva. To lahko sčasoma povzroči dražja popravila.
Cena popravila je odvisna od vzroka težave in od dela, ki ga je potrebno zamenjati. Senzor temperature dovodnega zraka stane okoli nekaj deset EUR, zračni filter pa ca. 20 EUR.
Koda napake P0113 – Visoka napetost vezja temperaturnega senzorja 1 dovodnega zraka se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0113, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.