Koda P0106 se sproži, ko ECU ugotovi, da se napetost, ki se nanaša na absolutni tlak v sesalnem kolektorju oz razdelilniku, neenakomerno povečuje in zmanjšuje, pri tem pa tudi ne vidi ustrezne spremembe obremenitve motorja. Avto ima senzor tlaka polnitve (MAP – absolutni tlak sesalnega kolektorja), ki komunicira z elektronsko krmilno enoto (ECU), da izmeri in nadzoruje obremenitev motorja. ECU potrebuje podatke iz senzorja tlaka polnitve za nadzor večih pomembnih komponent vozila, vključno z deli ECU in razmerjem goriva. Običajno mora senzor MAP sporočati ECU-ju, da je tlak sesalnega kolektorja med 1 in 4,5 volta, odvisno od tega, ali je vozilo v prostem teku ali ne.
Vzroki napake P0106Na armaturni plošči se običajno prikaže kontrolna luč za motor. Vozilo v večini primerov ne bo dobro delovalo, pospeševalo bo nepredvidljivo, delovalo z bogato mešanico in napačno vžigalo, ker senzor MAP in pozicijski senzor dušilne lopute ne bosta pravilno delovala skupaj. Pojavi se lahko tudi dim iz izpuha. Ekonomičnost porabe goriva se zmanjša.
Možnosti za odpravo napake P0106Preverite kodo s skenerjem OBD-II. Ponastavite kode napak in opravite testno vožnjo vozila. Če se koda P0106 vrne, nadaljujte s postopkom testiranja. Preglejte vakuumske cevi in sesalne cevi. Bodite pozorni na razpoke in manjkajoče dele ter električni konektor in ožičenje. Odklopite električni priključek in ga nato ponovno namestite, da zagotovite svežo in pozitivno električno povezavo. Nato preverite izhodno napetost na senzorju MAP in preverite, ali je v ustreznem območju. Na tej točki je najbolje ugotoviti, ali je senzor MAP okvarjen, in če nima izhodne napetosti ali je ta nepravilna, potem ga zamenjajte. Če ni videti napak, je zadnja možnost še testiranje delovanja elektronske krmilne enote.
Napaka P0106 pomeni težavo v delovanju/območju vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja.
Poškodovan senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja (MAP), poškodovana napeljava senzorja MAP, puščanje v sistemu za dovod zraka, odpro vezje ali kratek stik napeljave senzorja MAP, vpliv vode in umazanije na senzor MAP.
Ugotoviti morate vzrok težave. Najprej s skeniranjem preverite vse kode in jih ponastavite. Če se vrnejo, nadaljujte z diagnostiko. Pregledati je potrebno vakuumske in sesalne cevi ter jih po potrebi popraviti oz. zamenjati. Preveriti je potrebno tudi napeljavo senzorja MAP in jo po potrebi popraviti. Če na napeljavi ni težav, preverite izhodno napetost na senzorju MAP in preverite, ali je v ustreznem območju. Napetost bi morala znašati približno 4,5 V, ko je motor ugasnjen. Ko vozilo zaženete, bi se morala napetost znatno zmanjšati. Na podlagi teh odčitkov lahko ugotovite, ali je senzor MAP okvarjen in ali ga bo potrebno zamenjati.
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ne. Ta koda povzroči slabo delovanje motorja in zahteva takojšnjo pozornost in diagnozo. Težava s senzorjem MAP lahko v določenih okoliščinah povzroči prekomerno porabo goriva, grobo delovanje in težave pri zagonu, ob nadaljnji vožnji pa lahko povzroči tudi drugo škodo.
Cena popravila je odvisna od vzroka napake P0106, kje in kako je popravilo opravljeno, in od samega dela, ki ga je potrebno zamenjati. Nastanejo lahko stroški popravila vakuumskih ali sesalnih cevi ter električnih priključkov in ožičenja senzorja MAP. V najslabšem primeru bodo nastali stroški zamenjave senzorja MAP (ca. 20 EUR in več).
Koda napake P0106 – Težava v delovanju/območju vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0106, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.