Kaj pomeni koda napak OBD-II p0106

Koda napake P0106 – vodič po korakih za diagnosticiranje in odpravo

Pomen kode napake P0106 – Težava v delovanju/območju vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja
P0106
Poiščite svojo kodo napake

P0106: pomen, vzroki, popravila

Pomen napake P0106

Koda P0106 se sproži, ko ECU ugotovi, da se napetost, ki se nanaša na absolutni tlak v sesalnem kolektorju oz razdelilniku, neenakomerno povečuje in zmanjšuje, pri tem pa tudi ne vidi ustrezne spremembe obremenitve motorja. Avto ima senzor tlaka polnitve (MAP – absolutni tlak sesalnega kolektorja), ki komunicira z elektronsko krmilno enoto (ECU), da izmeri in nadzoruje obremenitev motorja. ECU potrebuje podatke iz senzorja tlaka polnitve za nadzor večih pomembnih komponent vozila, vključno z deli ECU in razmerjem goriva. Običajno mora senzor MAP sporočati ECU-ju, da je tlak sesalnega kolektorja med 1 in 4,5 volta, odvisno od tega, ali je vozilo v prostem teku ali ne.

Vzroki napake P0106

  • Območje izhodne napetosti senzorja absolutnega tlaka sesalnega kolektorja (MAP) je napačno in ni v skladu s programiranim vhodom, ki ga zahteva ECU;
  • Najpogostejša težava je vakuum sistema za dovod zraka ali da je sesalna cev oz cev za dovod zraka motorja ohlapna, razpokana ali da nima plastičnih priključkov in sponk;
  • Napeljava ali senzor MAP sta lahko poškodovana, razpokana in imata slabo povezavo ali pa sta preblizu komponentam z višjo porabo napetosti, zlasti alternatorjem, vžigalnim kablom itd. Težave lahko povzroči tudi slaba električna ozemljitev;
  • Okvara elektronske krmilne enote (upravljanje motorja) (redek vzrok).
Simptomi, ki nakazujejo na napako P0106

Na armaturni plošči se običajno prikaže kontrolna luč za motor. Vozilo v večini primerov ne bo dobro delovalo, pospeševalo bo nepredvidljivo, delovalo z bogato mešanico in napačno vžigalo, ker senzor MAP in pozicijski senzor dušilne lopute ne bosta pravilno delovala skupaj. Pojavi se lahko tudi dim iz izpuha. Ekonomičnost porabe goriva se zmanjša.

Možnosti za odpravo napake P0106

Preverite kodo s skenerjem OBD-II. Ponastavite kode napak in opravite testno vožnjo vozila. Če se koda P0106 vrne, nadaljujte s postopkom testiranja. Preglejte vakuumske cevi in sesalne cevi. Bodite pozorni na razpoke in manjkajoče dele ter električni konektor in ožičenje. Odklopite električni priključek in ga nato ponovno namestite, da zagotovite svežo in pozitivno električno povezavo. Nato preverite izhodno napetost na senzorju MAP in preverite, ali je v ustreznem območju. Na tej točki je najbolje ugotoviti, ali je senzor MAP okvarjen, in če nima izhodne napetosti ali je ta nepravilna, potem ga zamenjajte. Če ni videti napak, je zadnja možnost še testiranje delovanja elektronske krmilne enote.

Pogosto zastavljena vprašanja:

Kaj pomeni napaka P0106?


Napaka P0106 pomeni težavo v delovanju/območju vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja.

Kaj povzroči napako P0106?


Poškodovan senzor absolutnega tlaka sesalnega kolektorja (MAP), poškodovana napeljava senzorja MAP, puščanje v sistemu za dovod zraka, odpro vezje ali kratek stik napeljave senzorja MAP, vpliv vode in umazanije na senzor MAP.

Kako lahko odpravim/izbrišem napako P0106?


Ugotoviti morate vzrok težave. Najprej s skeniranjem preverite vse kode in jih ponastavite. Če se vrnejo, nadaljujte z diagnostiko. Pregledati je potrebno vakuumske in sesalne cevi ter jih po potrebi popraviti oz. zamenjati. Preveriti je potrebno tudi napeljavo senzorja MAP in jo po potrebi popraviti. Če na napeljavi ni težav, preverite izhodno napetost na senzorju MAP in preverite, ali je v ustreznem območju. Napetost bi morala znašati približno 4,5 V, ko je motor ugasnjen. Ko vozilo zaženete, bi se morala napetost znatno zmanjšati. Na podlagi teh odčitkov lahko ugotovite, ali je senzor MAP okvarjen in ali ga bo potrebno zamenjati.

Ali lahko koda napake P0106 izgine sama od sebe?


Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.

Ali lahko vozim s kodo P0106?


Ne. Ta koda povzroči slabo delovanje motorja in zahteva takojšnjo pozornost in diagnozo. Težava s senzorjem MAP lahko v določenih okoliščinah povzroči prekomerno porabo goriva, grobo delovanje in težave pri zagonu, ob nadaljnji vožnji pa lahko povzroči tudi drugo škodo.

Koliko stane odprava kode napake P0106?


Cena popravila je odvisna od vzroka napake P0106, kje in kako je popravilo opravljeno, in od samega dela, ki ga je potrebno zamenjati. Nastanejo lahko stroški popravila vakuumskih ali sesalnih cevi ter električnih priključkov in ožičenja senzorja MAP. V najslabšem primeru bodo nastali stroški zamenjave senzorja MAP (ca. 20 EUR in več).

Avtomobili, pri katerih se koda napake P0106 najpogosteje pojavi

Koda napake P0106 – Težava v delovanju/območju vezja absolutnega tlaka/zračnega tlaka sesalnega kolektorja se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:

  • Citroen
  • Peugeot: 307
  • Seat: Ibiza

Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0106, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.

Kaj storiti, če se pojavi koda napake p 0106

Najbolj gledani videi popravil avtomobilov

  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati prednji kolesni ležaji na VW GOLF 4 [VODIČ]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati žarnice za osvetlitev registrske tablice na RENAULT SCENIC 2 [VODIČ]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati zadnji amortizer na BMW 3 (E46) [VODIČ AUTODOC]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Vodič: Kako zamenjati prednji kolesni ležaji na OPEL ASTRA G
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati komplet za popravilo nosilca amortizerja na VW GOLF 4 [VODIČ]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati filter goriva na CITROEN XSARA PICASSO (N68) [VODIČ AUTODOC]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati filter goriva na PEUGEOT 206 1 (2D) [VODIČ AUTODOC]
  • Napaka p0106: diagnoza po korakih in vodič za popravila
    Kako zamenjati zadnji kolesni ležaji na FORD MONDEO 3 [VODIČ]
Si želite prejeti več uporabnih informacij?

Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.

Vse, kar morate vedeti o kodi P0106
Nasveti od AUTODOC CLUB
Poglejte več
  • Triki za kodo P0106
    Kako zamenjati motor na avtu BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
  • Hitre odprave kode OBD2 p0106
    Kako samostojno zamenjati vetrobransko steklo | Nasveti AUTODOC
  • Najpogostejši vzroki za kodo p 0106
    Kaj storiti, če se prižge lučka za motor | AUTODOC nasveti
  • Nasvet, kaj storiti v primeru napake P0106
    Samostojna obnova dvigalke | AUTODOC nasveti
Namesti AUTODOC CLUB aplikacijo!
Upravitelj vaših osebnih stroškov avtomobila, nasveti za vzdrževanje, opomniki o prihodnjih terminih in servisnih intervalih, DIY navodila za popravilo - vse to na vašem telefonu.
Skeniraj QR kodo za AUTODOC CLUB aplikacijo
Skeniraj

Za prenos aplikacije:

  • - skenirajte QR kodo
  • - prenesite iz App Store
  • - prenesite iz Google Play
Autodoc CLUB App icon
Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.