Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kdaj je potrebno zamenjati zavorne kolute?
Servisna doba sprednjih zavornih kolutov je v povprečju 50.000-70.000 km in 70.000-100.000 km za zadnje. Vendar jih je včasih potrebno zamenjati prej. Nove kolute je potrebno namestiti, če se obrabijo na minimalno debelino, ki jo navaja servisni priročnik vozila. Priporočljivo jo je izmeriti s kljunastim merilom na vsakih 10.000 km. prav tako razpoke, okruški, neenakomerna obraba in deformiranje kažejo, da je potrebno zamenjati komponente.
Postopek za pregled obrabe zavornega koluta:
Obstajajo tudi posredni znaki, ki vam povedo, da je potrebno vaše zavorne kolute preveriti ali zamenjati. Na primer, če občutite zibanje, brušenje, ropotanje ali vibracije med zaviranjem, lahko to kaže, da so deli deformirani. V tem primeru boste morda opravili tudi dodatne meritve, na primer s pomočjo indikatorja s kazalcem. Pred nadaljevanjem z meritvami, temeljito očistite pesto kolesa in kolut. Namestite napravo na stojalo in postavite njeno vreteno pravokotno na površino koluta, približno 5 mm stran od roba. Konica vretena se mora dotikati površine. Nato zavrtite pesto kolesa. Indikator s kazalcem ne sme pokazati odklona nad 0,06 mm.
Slabo ali neenakomerno zaviranje ter vibriranje zavornega pedala pogosto nakazujejo neenakomerno obrabo torne površine kolutov.
Moram zamenjati kolute in ploščice skupaj?
Pri menjavi zavornih kolutov je priporočljivo obenem namestiti nove ploščice. Stare bodo imele razvit vzorec obrabe, ki ustreza starim kolutom. Zato ponovna uporaba teh ploščic povzroči tveganje za prezgodnjo obrabo kolutov in zmanjšano zavorno zmogljivost. Kako dolgo traja postopek, je odvisno od zasnove vozila in vaših mehaničnih sposobnosti. V povprečju namestitev novih zavornih kolutov traja od 15 minut do 3 ur.
Lahko zamenjam le en zavorni kolut?
Ne, ne morete. Zavorne kolute je potrebno zamenjati v parih na os. V nasprotnem primeru zaradi manjše debeline starega dela in s tem različnih dolžin zamaha bata, zavorni mehanizmi ne delujejo simultano, kar vodi v nestabilnost vozila pri zaviranju.
Je vožnja z obrabljenimi zavornimi koluti nevarna?
Da, to je dokaj nevarno, zato je potrebno obrabljene kolute nemudoma zamenjati. Zavorni kolut, kije pretanek, ne more učinkovito razpršiti toplote, zato lahko razpoka ali poči pri pregrevanju. Posledično se kolo zatakne in avtomobil zdrsne. Neenakomerna obraba in globoki žlebovi zmanjšajo stično površino s ploščico, kar vodi v zmanjšano zmogljivost zaviranja. Deformacija bo povzročila stransko obrabo, kar vodi v neenakomerno obrabo delovne površine dela in povečano pot zavornega pedala (“gobaste zavore”). Kar se tiče korozije, se lahko koluti še vedno uporabljajo, če je ta neznatna, vendar je potrebno očistiti njegovo površino s pritiskom na zavorni pedal vse do konca med vožnjo. Vendar, če zavorna zmogljivost upade znatno zaradi korozije ali napačnega delovanja zavornih mehanizmov, je potrebno komponente zamenjati takoj, ko je to mogoče.