Pomen napake P0401
Ko se sproži koda napake P0401, je ogljikov dioksid vnešen v zgorevalno komoro ob nepravem času ali v nepravih količinah, zaradi česar se temperatura zgorevanja ne zniža dovolj, da bi to preprečilo povečanje dušikovih oksidov. Recirkulacija izpušnih plinov (EGR) namreč vrača majhne količine izpušnih plinov nazaj v zgorevalne komore motorja, da zniža temperaturo zgorevanja in s tem zmanjša nastajanje dušikovih oksidov, ki povzročajo smog. Ventili EGR se lahko zaradi nabiranja ogljika okvarijo. Krmilni modul motorja zazna, da skozi ventil za recirkulacijo izpušnih plinov ne teče dovolj recirkuliranih izpušnih plinov, ko je ukazano odpreti pretok plinov v sesalni razdelilnik oz kolektor.
Vzroki napake P0401
- Ventil za recirkulacijo izpušnih plinov (EGR) se ne odpre do konca zaradi nizkega vakuuma, ki odpira ventil, iz nadzornega elektromagneta recirkulacije izpušnih plinov (EGR), ali pa EGR ne more zadržati vakuuma;
- Temperaturni senzor EGR ne zabeleži zadostne spremembe temperature, ko je ventil EGR odprt. Temperaturni senzor je lahko prekrit z ogljikom;
- Prehodi EGR so delno blokirani in ne omogočajo zadostnega pretoka izpušnih plinov v sesalni kolektor. Vzrok so najverjetneje nanosi ogljika;
- Poškodovan ventil EGR za avto.
Simptomi napake P0401
Prižge se kontrolna lučka za motor z notranjim zgorevanjem. Vozilo lahko pospešuje počasneje. Pojavi se klenkanje. Zaradi prevelikih emisij dušikovih oksidov motor ne bo izpolnjeval zahtev glede emisij.
Možnosti za odpravo napake P0401
Priključite orodje za skeniranje in preverite morebitne druge kode napak OBD2. Kode nato izbrišite in izvedite testno vožnjo, da vidite ali se bodo zopet pojavile. Vizualno preverite vakuumske cevi, ožičenje in priključke ventila EGR in nadzornega elektromagnetnega, skupaj s temperaturnim senzorjem EGR. Odklopite ventil EGR in preverite, ali dobiva dovolj vakuuma iz motorja, ko se nadzorni elektromagnet odpre pri rahlem do srednje močnem pospeševanju. Preverite, ali se temperaturni senzor EGR spreminja in ali motor ob odprtju EGR zastoji. Odstranite EGR ventil in temperaturni senzor, da preverite, ali se je v ceveh EGR od ventila do sesalnega kolektorja nabralo preveč ogljika in ali je prišlo do delne zamašitve. V tem primeru je potrebno ogljik odstraniti iz cevi. Po potrebi zamenjajte zamašen ali puščajoč ventil EGR.
Pogosto zastavljena vprašanja:
Kaj pomeni napaka P0401?
Napaka P0401 pomeni nezadosten pretok recirkulacije izpušnih plinov.
Kaj povzroči napako P0401?
Ventil za recirkulacijo izpušnih plinov se ne odpre do konca zaradi nizkega vakuuma ali pa je poškodovan, prehodi EGR so zamašeni ali pa obstajajo težave s temperaturnim senzorjem EGR.
Kako izbrisati/odpraviti napako P0401?
S skenerjem OBD2 preverite, katere diagnostične kode so prisotne, in jih izbrišite. Če se ponovno pojavijo, so na voljo sledeče možnosti: Zamenjajte poškodovane vakuumske cevi do ventila EGR ali nadzornega elektromagneta. Zamenjajte temperaturni senzor EGR ali očistite ogljik z njega in ga popravite, če ne beleži zadostne spremembe temperature. Očistite ogljik iz cevi EGR do sesalnega kolektorja, da odstranite morebitne blokade. Lahko bo potrebno zamenjati puščajoč ali zamašen ventil EGR.
Ali lahko napaka P0401 izgine sama od sebe?
Nekatere diagnostične kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ali lahko vozim s kodo P0401?
Ja, a ne dolgo. Okvarjen ventil recirkulacije izpušnih plinov lahko povzroči prekomeren vžig, ki lahko povzroči notranje poškodbe batov in ventilov motorja.
Koliko stane odprava napake P0401?
Odvisno je od tega, kateri del je okvarjen in potrebuje zamenjavo, npr. Ventil za recirkulacijo izpušnih plinov (najdražje popravilo; del stane od nekaj deset EUR, lahko pa tudi več kot 200 EUR) ali senzor za recirkulacijo izpušnih plinov. Obstaja možnost, da bo potrebno odstraniti le nanose ogljika, kar je časovno zamudno, a je cenovno najugodnejše.