P0300 pomeni, da eden ali več cilindrov motorja napačno vžiga. Do tega pride, kadar količina goriva, ki zgoreva v cilindru, ni zadostna. Krmilna enota motorja zazna, da je eden od cilindrov napačno vžgal, in sproži kodo napake OBD2 P0300. Če je napaka povezana s sistemom za vžig, se bo končna koda končala s številko, ki ni "0". Na primer, če se napačen vžig pojavi v četrtem cilindru, bo to označevala koda P0304, pri čemer se "4" neposredno nanaša na prizadeti cilinder.
Vzroki napake P0300Prižge se kontrolna luča za motor in utripa, avto pa za vžig lahko potrebuje več časa ali pa se sploh ne zažene. Značilno je tudi, da avto ugasne med ustavljanjem in omahuje oz. cuka med pospeševanjem, motor pa deluje grobo. Poraba goriva se poveča, moč motorja pa zmanjša.
Možnosti za odpravo napake P0300Vzrokov za napačen vžig motorja je veliko. Zato morda ne bo enostavno diagnosticirati vzroka težave. Skenirajte vozilo z optičnim bralnikom OBD2 in preverite, ali je koda P0300 edina koda. Če so prisotne druge kode, jih najprej odpravite. Preverite, ali so na motorju zrahljani ali poškodovani priključki, vključno z ozemljitvenimi žicami. Takšne okvarjene komponente lahko povzročijo naključne napačne vžige. Po potrebi kupite nove vžigalne svečke in žice, nato pa ponovno preverite, ali ni prišlo do napačnega vžiga. Če sistem vžiga deluje dobro, preverite, ali naključne napačne vžige povzroča težava v sistemu za gorivo. Preverite, ali vaš motor dobiva dovolj goriva za dobro delovanje, ter tudi raven tlaka goriva in injektorje goriva. Po potrebi zamenjajte okvarjeno komponento.
Napaka P0300 pomeni zaznan napačen vžig v naključnih/večih cilindrih.
Vzrokov je veliko. Najpogostejši so poškodovane ali izrabljene vžigalne svečke ali njihove žice in navitja.
Če ni opaznih simptomov, je najenostavneje ponastaviti kodo in preveriti, ali se bo vrnila. Če se pojavijo simptomi, npr. zatikanje motorja, preverite vso napeljavo in priključke, ki vodijo do cilindrov (npr. vžigalne svečke). Glede na to, kako dolgo so bile komponente vžiga v avtomobilu, jih je morda dobro zamenjati v okviru rednega načrta vzdrževanja (npr. vžigalne svečke vključno z njihovimi žicami). V nasprotnem primeru preverite vžigalne tuljave. V nekaterih primerih je lahko težava okvarjen katalizator. Če v izpuhu vonjate gnila jajca, ga je treba zamenjati. Napako P0300lahko povzročijo tudi injektorji goriva.
Nekatere kode, po navadi tiste, ki nakazujejo na manjšo okvaro, izginejo same od sebe, ko je vzrok napake odpravljen. Kode napake, ki so posledica večje okvare, bodo ostale prisotne, dokler niso izbrisane ročno z optičnim bralnikom OBD2. Lahko bo potrebno prevoziti določeno število ciklov (od 10 do 20) in kilometrov, da bo koda napake po odpravljeni težavi izbrisana. Cikel vozila pomeni, da vozilo zaženete in vozite, dokler se ne segreje, nato pa ga ugasnete. Nekatere kode pa je nemogoče izbrisati in ostanejo. To je odvisno tudi od vozila samega.
Ne, s kodo P0300 ne smete voziti. Gre za resno težavo, ki vpliva na vozne lastnosti in povzroča nevarne razmere med vožnjo. Tej diagnostični kodi je zato potrebno takoj posvetiti pozornost, da se izognete poškodbam katalizatorja in notranjih delov motorja.
Cena popravila je odvisna od vzroka težave in od dela, ki ga je potrebno zamenjati. Zamenjava vžigalnih svečk (najpogostejši vzrok napake) stane okoli nekaj deset EUR ali več (odvisno, kdo opravi zamenjavo.
Koda napake P0300 – Zaznan napačen vžig v naključnih/večih cilindrih se lahko pojavi pri katerem koli avtomobilu, vendar je najpogosteje prisotna pri naslednjih avtomobilih:
Če se na tvojem avtomobilu pojavi koda P0300, se prepričaj, da je diagnostika izvedena pravilno in da je napaka še vedno relevantna. Preveri simptome, povezane s težavo, in preuči možnosti za njeno odpravo.
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.