Prikaže se koda napake P1504 in prižge se kontrolna lučka motorja - kaj to pomeni?
Sistem OBD/EOBD zazna napako v ventilu za krmiljenje zraka v prostem teku ali v krmiljenju prostega teka. DTC P1504 označuje težavo z dovajanjem zraka v prostem teku, kar lahko vodi do nestabilnih vrtljajev v prostem teku. Ta za proizvajalca specifična koda napake se še posebej pogosto pojavlja v vozilih skupine VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda).
Kaj lahko povzroči to kodo napake?
- Okvarjen ventil za uravnavanje zraka v prostem teku (ventil IAC)
- Umazan ali blokiran ventil za uravnavanje zraka v prostem teku
- Poškodovane vakuumske cevi za krmiljenje prostega teka
- Napačna napeljava do motorja za krmiljenje prostega teka
- Pokvarjen ventil za plin ali tipalo ventila za plin
- puščanje v sesalnem sistemu
- Umazan senzor masnega pretoka zraka
- Pokvarjena krmilna enota motorja
- Ohlapni ali korodirani priključki svečk
Kateri simptomi se pojavijo vzporedno s kodo napake P1504?
- Nestalni prosti tek: Motor v prostem teku deluje neenakomerno ali niha v hitrosti
- Zastoj motorja: Vozilo ob ustavljanju ali v prostem teku zastaja
- Težave pri zagonu: Težaven zagon, zlasti pri hladnem motorju
- Povečana poraba goriva: Nestabilno izgorevanje povečuje porabo goriva
- Trda vožnja: Neenakomeren tek motorja pri nizkih vrtljajih
- Slabši odziv na plin: Prepozen odziv pri pospeševanju z vrtljajev v prostem teku: zakasneli odziv pri pospeševanju z vrtljajev v prostem teku.
Kako odpraviti težavo s kodo napake P1504?
- Popravilo zahteva sistematično diagnozo sestavnih delov krmiljenja prostega teka.
- Odstranite krmilni ventil za zrak v prostem teku, ga temeljito očistite ali v celoti zamenjajte, če je okvarjen.
- Preverite vse vakuumske cevi, ali so razpokane, puščajo ali ohlapno povezane, in zamenjajte okvarjene cevi
- Demontirajte dušilno loputo, jo očistite s posebnim čistilom in umerite senzor dušilne lopute.
- preverite napeljavo do sprožilca prostega teka, če je poškodovana, korodirana ali kratek stik, in jo popravite
- Odstranite senzor masnega pretoka zraka, ga očistite ali zamenjajte z novim, če je nepopravljivo poškodovan
- Preverite, ali celoten sesalni sistem pušča, in zamenjajte okvarjena tesnila ali cevi
- Odčitajte krmilno enoto motorja, izbrišite pomnilnik napak in zamenjajte krmilno enoto, če se napake ponavljajo
Pogosta vprašanja - Pogosta vprašanja o DTC P1504
Ali lahko nadaljujem z vožnjo s kodo napake P1504?
Kratkotrajna vožnja je mogoča, vendar ni priporočljiva. Koda napake P1504 lahko povzroči nenadno zaustavitev motorja, kar je lahko še posebej nevarno v prometu. Priporočljivo je nujno popravilo.
Koliko stane popravilo kode napake P1504?
Stroški se razlikujejo glede na vzrok: čiščenje ventila prostega teka stane 80-150 evrov, nov ventil IAC 150-300 evrov, čiščenje dušilne lopute 100-200 evrov. Za bolj zapletene težave z nadzorno enoto motorja lahko stroški znašajo od 500 do 1200 evrov.
Kako lahko sam diagnosticiram kodo napake P1504?
Najprej preverite, ali so vse vidne vakuumske cevi razpokane. Skener OBD lahko prikaže dodatne kode napak. Prisluhnite nenavadnim zvokom v prostem teku in opazujte, ali prikazovalnik vrtljajev motorja niha.
Ali se koda napake P1504 pojavi le pri določenih temperaturah?
Da, koda napake P1504 je pogosto bolj izrazita, ko je motor hladen, saj mora takrat ventil za uravnavanje zraka v prostem teku bolj delovati. Ko je motor topel, so lahko simptomi manj izraziti ali popolnoma izginejo.
Ali lahko umazana dušilna loputa sproži kodo P1504?
Vsekakor, umazana dušilna loputa je pogost vzrok za kodo napake EOBD P1504. Usedline ovirajo natančno uravnavanje pretoka zraka v prostem teku in povzročajo nestabilne vrtljaje motorja.
Ali je treba po popravilu kode P1504 opraviti še kakšno nastavitev?
Da, po zamenjavi ali čiščenju sestavnih delov je treba opraviti osnovno nastavitev krmiljenja hitrosti v prostem teku. To se običajno opravi z diagnostično napravo v delavnici.