Prikaže se koda napake P1198 in prižge se kontrolna lučka motorja - kaj to pomeni?
Sistem OBD/EOBD je zaznal napako v krmilni enoti motorja, ki je posebej povezana z vbrizgavanjem goriva ali senzorjem masnega pretoka zraka. Ta DTC P1198, ki je specifičen za posameznega proizvajalca, se večinoma pojavlja v evropskih vozilih in ima lahko različne pomene glede na proizvajalca.
Kakšni so lahko vzroki za to kodo napake?
- Okvarjen senzor masnega pretoka zraka (MAF)
- Umazani ali zamašeni vbrizgalniki goriva
- Okvarjena črpalka za gorivo ali nizek tlak goriva
- Poškodovane kabelske povezave s senzorjem masnega pretoka zraka
- Okvarjena krmilna enota motorja (ECU)
- puščanje v sesalnem traktu
- Zamašen zračni filter
- Pokvarjeno tipalo lambda
- Pokvarjena dušilna loputa
- Težave z recirkulacijo izpušnih plinov (EGR ventil)
Kateri simptomi se pojavljajo vzporedno s kodo napake P1198?
- Izguba moči: opazno zmanjšanje moči motorja
- nestalen prosti tek: Motor deluje neenakomerno pri prostem teku
- Povečana poraba goriva: bistveno večja poraba kot običajno
- Težave pri zagonu: Težaven zagon ali daljši čas zagona
- Trganje pri pospeševanju: Neenakomeren prenos moči
- Črni dim iz izpuha: Izpušni plin: znak nepopolnega izgorevanja
- Kontrolna lučka motorja: Stalno prižgana opozorilna luč
Kako odpraviti težavo s kodo napake P1198?
- Popravilo zahteva sistematično diagnozo, saj ima lahko ta koda napake različne vzroke.
- Očistite ali zamenjajte senzor masnega pretoka zraka in preverite kabelske povezave
- strokovno očistite ali zamenjajte vbrizgalnike goriva
- Preverite črpalko za gorivo in filter za gorivo ter ju po potrebi zamenjajte
- Preverite zračni filter in ga zamenjajte, če je umazan
- Preverite, ali sesalni trakt pušča, in zamenjajte poškodovane cevi
- Očistite dušilno loputo in preizkusite delovanje krmiljenja dušilne lopute
- Preverite lambda senzorje in zamenjajte okvarjene senzorje
- Očistite ali zamenjajte EGR ventil in izpraznite cevi
- Odčitajte krmilno enoto motorja in jo po potrebi reprogramirajte ali zamenjajte
Pogosta vprašanja - Pogosta vprašanja o DTC P1198
Ali lahko nadaljujem z vožnjo s kodo napake P1198?
Kratke vožnje so mogoče, vendar je treba kodo napake nemudoma odpraviti, saj lahko pride do posledičnih poškodb motorja ali katalizatorja. Če se pojavijo hudi simptomi, kot je izguba moči, vozila ne smete več voziti.
Koliko stane popravilo kode napake P1198?
Stroški se gibljejo med 50 in 800 evri, odvisno od vzroka. Preprosto čiščenje zračnega filtra stane približno 50-100 evrov, medtem ko lahko zamenjava senzorja mase zraka stane 150-300 evrov, zamenjava vbrizgalnikov goriva pa 300-800 evrov.
Kako lahko sam izbrišem kodo napake P1198?
Kodo P1198 lahko izbrišete s skenerjem OBD, vendar se bo vrnila, če težava ne bo odpravljena. Za iskanje osnovnega vzroka je priporočljiva strokovna diagnoza.
Ali je koda napake P1198 enaka za vse proizvajalce?
Ne, koda P1198 je koda EOBD, ki je specifična za posameznega proizvajalca in ima lahko različen pomen glede na znamko vozila. Pri BMW se pogosto nanaša na senzor mase zraka, pri drugih proizvajalcih pa na vbrizgavanje goriva.
Katera orodja potrebujem za diagnosticiranje kode P1198?
Za diagnostiko potrebujete skener OBD, multimeter za merjenje napetosti in po možnosti posebno diagnostično opremo proizvajalca. Strokovne delavnice imajo dostop do naprednih diagnostičnih funkcij.
Ali lahko slaba kakovost goriva povzroči kodo napake P1198?
Da, nekakovostno ali onesnaženo gorivo lahko zamaši injektorje in tako sproži DTC P1198. V blažjih primerih lahko pomaga čistilo za gorivni sistem.