Prikaže se koda napake P0563 in prižge se kontrolna lučka motorja - kaj to pomeni?
Sistem OBD/EOBD je zaznal, da je napetost električnega sistema vozila previsoka in presega normalno delovno območje 12-14,4 volta. Ta DTC P0563 "Visoka sistemska napetost" vpliva na celoten električni sistem vozila in lahko vpliva na različne krmilne enote. Pri različnih proizvajalcih se ta koda napake lahko imenuje tudi "Visoka napetost akumulatorja" ali "Previsoka napetost polnilnega sistema".
Kakšni so lahko vzroki za to kodo napake?
- Okvarjen alternator s previsoko polnilno napetostjo
- okvarjen regulator napetosti alternatorja
- Poškodovani ali korodirani kabli akumulatorja
- Pokvarjen akumulator vozila z notranjim kratkim stikom
- Ohlapne ali korodirane ozemljitvene povezave
- Napačno napajanje krmilne enote
- Poškodovana napeljava v polnilnem sistemu
- Okvarjene varovalke ali releji v tokokrogu
Kateri simptomi se pojavijo vzporedno s kodo napake P0563?
- Električne težave: utripajoče ali nenavadno svetle luči, okvarjene elektronske komponente zaradi prenapetosti
- težave z akumulatorjem: Pregret akumulator, vrelo tekočino v akumulatorju ali prezgodnja obraba akumulatorja
- Delovanje motorja: neredno delovanje motorja, težave pri zagonu ali nenadno zaustavljanje motorja
- Okvare elektronike: Nepravilno delovanje radia, navigacije, klimatske naprave ali drugih električnih porabnikov
- Opozorilne luči: Prižgejo se lahko dodatne kontrolne luči za akumulator ali polnilni sistem
Kako odpraviti težavo s kodo napake P0563?
- Popravilo zahteva sistematičen pregled celotnega polnilnega sistema, da se ugotovi vzrok prenapetosti.
- Preverite alternator in regulator napetosti ter ju v celoti zamenjajte, če sta okvarjena, saj sta običajno glavni vzrok prenapetosti.
- očistite in zategnite vse kable akumulatorja in ozemljitvene povezave ter jih zamenjajte, če so korodirani ali poškodovani
- v celoti preizkusite akumulator vozila in ga zamenjajte z novim, če ima notranjo napako ali je izgubil zmogljivost
- Izvedite meritve napetosti na različnih točkah električnega sistema in popravite ali zamenjajte okvarjene kable
- preverite vse varovalke in releje v polnilnem sistemu ter zamenjajte okvarjene komponente
- preverite kontrolne enote, ali niso poškodovane zaradi prenapetosti, in jih po potrebi sprogramirajte ali zamenjajte
Pogosta vprašanja - Pogosta vprašanja o DTC P0563
Ali lahko nadaljujem z vožnjo s kodo napake P0563?
Ne, nadaljevanje vožnje s to kodo napake ni priporočljivo. Prenapetost lahko trajno poškoduje drage elektronske komponente in v najslabšem primeru povzroči požar v vozilu.
Koliko stane popravilo kode napake P0563?
Stroški popravila se razlikujejo glede na vzrok: nov regulator napetosti stane 50-150 evrov, alternator 200-600 evrov, popravilo kabla pa je običajno cenejše od 100 evrov. Poškodba krmilne enote pa lahko stane več tisoč evrov.
Kako lahko sam diagnosticiram kodo napake P0563?
Z multimetrom lahko izmerite napetost električnega sistema vozila ob delujočem motorju - ta mora biti med 13,8 in 14,4 volta. Vrednosti nad 15 voltov potrjujejo kodo napake EOBD in zahtevajo takojšnje popravilo.
Ali lahko okvarjen akumulator povzroči kodo P0563?
Da, akumulator z notranjim kratkim stikom ali okvarjenimi celicami lahko povzroči, da alternator za polnjenje akumulatorja ustvarja previsoko napetost, kar sproži to kodo napake OBD.
Kako pogosto se pojavi koda napake P0563?
Ta DTC je razmeroma redka in se običajno pojavi pri starejših vozilih z obrabljenimi alternatorji ali v vozilih po neustreznih električnih posegih.
Ali lahko kodo napake P0563 izbrišem tako, da odklopim priključke akumulatorja?
Izbris kode z odklopom baterijskih priključkov ne odpravi vzroka. Koda P0563 se bo takoj znova pojavila, če se prenapetost nadaljuje.