Prikaže se koda napake P0339 in prižge se kontrolna lučka motorja - kaj to pomeni?
Sistem OBD/EOBD je zaznal občasno okvaro senzorja ročične gredi (banka A). Ta DTC P0339 označuje, da krmilna enota začasno ne prejema nobenega signala s tipala ročične gredi ali pa ga prejema neredno, kar vpliva na krmiljenje motorja.
Kateri so možni vzroki za to kodo napake?
- Okvarjen senzor ročične gredi (senzor CKP)
- Poškodovana ali korodirana napeljava do senzorja
- ohlapne ali umazane povezave vtiča
- Pokvarjeno zobato kolo ročične gredi ali impulzni disk
- Okvarjena krmilna enota motorja (ECU)
- Prevelika zračna vrzel med tipalom in verižnikom
- Kovinski ostružki ali umazanija na senzorju
- Vibracije zaradi okvarjenih nosilcev motorja
Kateri simptomi se pojavljajo vzporedno s kodo napake P0339?
- Težave pri zagonu: Vozilo je težko ali nemogoče zagnati
- napačno delovanje motorja: Neenakomeren tek motorja in poskočen način vožnje
- Izguba moči: Zmanjšana moč motorja med vožnjo
- Kontrolna lučka motorja: Neprestano ali občasno prižiganje opozorilne luči
- Motor se ustavi: Nenaden zastoj motorja med vožnjo
- Slabši odziv na plin: Prepozno odzivanje med pospeševanjem: zakasnelo odzivanje pri pospeševanju.
Kako odpraviti težavo s kodo napake P0339?
- Odpravljanje te kode napake zahteva sistematičen pristop, da se ugotovi natančen vzrok.
- Senzor ročične gredi v celoti zamenjajte in nastavite pravilno zračno razdaljo 0,5-1,2 mm do pajka
- Preverite vse kabelske povezave s senzorjem, popravite poškodovane kable ali zamenjajte celoten komplet kablov
- Očistite priključke vtiča, kontakte obdelajte z razpršilom za stike in jih tesno privijte.
- Preverite, ali je pajk na ročični gredi poškodovan, in v primeru napak popravite celotno ročično gred
- temeljito odstranite kovinske ostružke in umazanijo s senzorja in območja senzorja
- Preverite ležaje motorja in zamenjajte okvarjene ležaje, da odpravite prevelike vibracije
- V primeru ponavljajočih se napak diagnosticirajte krmilno enoto motorja in jo po potrebi zamenjajte ali reprogramirajte
Pogosta vprašanja - Pogosta vprašanja o DTC P0339
Ali lahko nadaljujem z vožnjo s kodo napake P0339?
Nadaljevanje vožnje s kodo P0339 ni priporočljivo, saj se lahko motor kadar koli ustavi. Če senzor ročične gredi občasno odpove, obstaja nevarnost, da se motor med vožnjo nenadoma ustavi, kar lahko privede do nevarnih situacij.
Koliko stane popravilo kode napake P0339?
Stroški popravila se razlikujejo glede na vzrok: nov senzor ročične gredi stane 50-150 evrov ter 100-200 evrov za delo. Težave s kabli stanejo 80-300 evrov. Če je poškodovan obročni zobnik, se lahko stroški povečajo na 800-2000 evrov.
Kako prepoznam okvarjeno tipalo ročične gredi z oznako P0339?
Tipični znaki so nihanje prikaza hitrosti, nereden prosti tek, težave pri zagonu, zlasti ko je motor topel, in občasni napačni vžigi motorja. Signal senzorja lahko preverite z osciloskopom.
Ali lahko P0339 povzroči slabo motorno olje?
Posredno da - onesnaženo ali preveč redko olje lahko povzroči povečane vibracije in poškodbe ležajev, kar pa lahko sproži kodo napake P0339. Redna menjava olja je zato pomembna za delovanje senzorja.
Kako se P0339 razlikuje od P0335?
P0335 označuje popolno okvaro senzorja ročične gredi, medtem ko P0339 označuje občasno okvaro. Pri P0339 senzor še vedno deluje prekinjeno, kar otežuje diagnosticiranje.
Ali je treba pri P0339 vedno zamenjati senzor?
Ni nujno - pogosto so vzrok ohlapne povezave, umazanija ali nepravilna zračna reža. Pred zamenjavo senzorja je treba opraviti temeljito diagnozo, da se izognete nepotrebnim stroškom.