Prikaže se koda napake P0236 in prižge se kontrolna lučka motorja - kaj to pomeni?
Sistem OBD/EOBD je zaznal napako v vezju senzorja povečanja tlaka turbinskega polnilnika. DTC P0236 označuje, da je nadzorna enota zabeležila okvaro ali signal zunaj pričakovanega območja na senzorju tlaka povečanja. Ta koda napake se nanaša predvsem na vozila s turbinskim polnilnikom, pri različnih proizvajalcih pa ima lahko nekoliko drugačne specifikacije.
Kakšni so lahko vzroki za to kodo napake?
- Okvarjen senzor tlaka za povečanje tlaka (senzor MAP)
- Poškodovane ali korodirane kabelske povezave s senzorjem
- Ohlapni ali umazani priključki svečk
- Poškodovane vakuumske cevi do senzorja tlaka povečanja
- Napačna programska oprema krmilne enote motorja
- Mehanske težave na turbopolnilniku
- Zamašen zračni filter ali sesalni trakt
- Pokvarjena varovalka v tokokrogu senzorja
Kateri simptomi se pojavijo vzporedno s kodo napake P0236?
- Izguba moči: Motor kaže znatno zmanjšano moč, zlasti pri pospeševanju in pod obremenitvijo.
- Neenakomeren prosti tek: Vozilo v prostem teku deluje neredno ali se občutno zaziba.
- Povečana poraba goriva: Poraba goriva se opazno poveča, ker krmilni sistem motorja ne more delovati optimalno.
- Črni dim: Iz izpuha se izloča temen dim, zlasti pri polnem plinu.
- Težave pri zagonu: Vozilo je težje zagnati ali pa je potreben večkratni poskus zagona.
Kako odpraviti težave s kodo napake P0236?
- Odpravljanje kode napake P0236 zahteva sistematičen pristop, da se ugotovi natančen vzrok.
- Zamenjajte tipalo tlaka za povečanje tlaka: Zamenjajte okvarjeno tipalo MAP z novim originalnim delom in nato ponastavite krmilno enoto.
- Popravite kabelski snop: Poiščite poškodovane kable do senzorja tlaka za povečanje tlaka, jih strokovno popravite ali zamenjajte celoten kabelski snop.
- Očistite vtične povezave: Temeljito očistite vse vtične povezave na senzorju tlaka, preverite, ali so korodirane, in jih obdelajte z razpršilom za stike.
- Zamenjajte vakuumske cevi: Poiščite okvarjene ali porozne vakuumske cevi do senzorja in jih zamenjajte z novimi, toplotno odpornimi cevmi.
- Vzdrževanje zračnega filtra in sesalnega trakta: Zamenjajte zamašen zračni filter in preverite celoten sesalni trakt glede puščanja in umazanije.
- Izvedite posodobitev krmilne enote: Če so znane težave s programsko opremo, naj programsko opremo krmilne enote motorja posodobi strokovna delavnica.
Pogosta vprašanja - Pogosta vprašanja o DTC P0236
Ali lahko nadaljujem z vožnjo s kodo napake P0236?
Kratke vožnje so mogoče, vendar morate vozilo čim prej popraviti. Koda P0236 lahko privede do poškodb motorja, če turbopolnilnik prejema napačne signale.
Koliko stane popravilo kode napake P0236?
Stroški se razlikujejo glede na vzrok: nov senzor tlaka za povečanje tlaka stane 50-150 evrov, popravilo kabla 80-200 evrov. Težave s turbinskim polnilnikom lahko stanejo od 800 do 2000 evrov.
Kako prepoznam okvarjen senzor tlaka za povečanje tlaka z oznako P0236?
Značilni znaki so nihanje zmogljivosti motorja, grob prosti tek in povečana poraba goriva. Skener OBD prikaže dodatne izmerjene vrednosti iz sistema EOBD.
Ali lahko kodo napake P0236 popravim sam?
Možna so preprosta opravila, kot je čiščenje priključkov svečk ali zamenjava zračnega filtra. Za zamenjavo senzorja in popravilo kabla pa je potrebno strokovno znanje in posebno orodje.
Kako dolgo traja popravilo kode DTC P0236?
Odvisno od vzroka, od 1 do 4 ure: Zamenjava senzorja približno 1 uro, popravilo kabla 2-3 ure. Zahtevnejše težave s turbinskim polnilnikom lahko trajajo cel delovni dan.
Ali se koda napake P0236 po popravilu vrne?
Če je popravilo opravljeno pravilno in so uporabljeni originalni deli, se koda ne bi smela vrniti. Pomembno je, da po popravilu popolnoma izbrišete pomnilnik napak.