Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kateri so znaki slabega sedla zavore?
Okvara tega dela se pokaže z zmanjšano učinkovitostjo zaviranja, pregrevanjem zavornega koluta in cviljenjem ter vibracijami sedla pri premikanju avtomobila. Avtomobil se lahko nagiba na eno stran pri zaviranju. Včasih lahko opazite vonj po zažganem. Pregled lahko pokaže uhajanje sedla zavore. Z zibanjem sedla lahko enostavno zaznate prosto gibanje v vodilnih zatičih.
Moram zamenjati sedla zavore v parih?
Menjava sedla zavore v parih ni potrebna. Ti deli so dokaj obstojni in se zamenjajo ob okvari. Če boste namestili tudi nove zavorne ploščice pri izvajanju popravila, potem upoštevajte, da jih je potrebno zamenjati v kompletu na os.
Kateri so znaki zataknjenega sedla zavore?
Če je sedlo zavore zataknjeno, se avtomobil nagiba na eno stran, ko pritisnete na zavorni pedal. To je zaradi drgnjenja zavorne ploščice v okvarjenem delu ob kolut, kar povzroči različno hitrost vrtenja koles. Poleg tega se lahko kolut pregreje, kar se lahko opazi takoj po ustavitvi avtomobila: komponenta je rdeča in vroča. Ko se zavorni pedal spusti, lahko slišite cviljenje in ropotanje, pedal pa se lahko spusti na tla.
Zataknjeno sedlo zavore je lahko posledica slabih vodilnih zatičev in batov. Prvi se običajno okvarijo zaradi uničenih pokrovov za zaščito proti prahu, ki ne morejo preprečiti vdora prahu in vlage v mehanizem ter uhajanja maziva. To vodi v abrazivno obrabo, pregrevanje, korozijo dela, ki sčasoma vodi v njihovo zagozditev. Do enakih posledic lahko pride zaradi uporabe neprimernih maziv, ki blokirajo gibanje delov, če otrdijo.
Bati se običajno zataknejo zaradi obrabljenih pokrovov batov, kar vodi v škodljiv vpliv umazanije, vlage in sredstev za taljenje, kar vodi v korozijo. Včasih se bat zatakne zaradi napačne poravnave, ki je posledica napake ob namestitvi, ali povečanega razmaka med stenami sedla in batom zaradi naravne obrabe.
Te okvare je potrebno odstraniti takoj, ko se jih zazna. Vožnja z zataknjenim mehanizmom pomeni tveganje za prezgodnjo obrabo in deformacijo zavornih kolutov, prezgodnjo abrazivno obrabo zavornih ploščic, pregrevanje celotnega zavornega sistema, vretje zavorne tekočine in posledično izgubo delovnih značilnosti. Lahko se poveča tudi poraba goriva. Pnevmatike se neenakomerno obrabijo. Motor in menjalnik delujeta pod visokimi obremenitvami.
Ali je težko zamenjati sedla zavore?
Ali je težko odstraniti in namestiti del je odvisno večinoma od zasnove vašega avtomobila. V povprečju menjava ene enote traja 1-5 ur. V vsakem primeru naj delo opravi strokovnjak. Po namestitvi novega dela je potrebno odzračiti zavorni sistem. Pomembno je, da ta postopek pravilno izvedete, saj je od njega odvisna učinkovitost zaviranja.
Upoštevajte, da ni vedno potrebno zamenjati celotne enote. V večini primerov se lahko težavo reši s pomočjo posebnega kompleta za popravilo, z menjavo batov, vodilnih zatičev, pokrovov za zaščito proti prahu in tesnil. Obnova sedla je prav tako primerna naloga za strokovnjake.