![xDrive: opis, značilnosti in načelo delovanja](https://cdn.club-magazin.autodoc.de/uploads/sites/33/2021/10/all-wheel-drive-system.jpg)
xDrive je lastniški štirikolesni pogon, ki je bil nameščen na BMW avtomobile od leta 2003. Za večino modelov je na voljo kot opcija ali kot standard. Izboljša terensko zmogljivost vozila na drsečih površinah in grobem terenu.
Kako deluje xDrive
Štirikolesni pogon je lahko:
- Stalni: osnovan je na postavitvi pogona na zadnja kolesa. Navor se prenaša med osema z večlamelno torno sklopko z elektronskim vodenjem in servo pogon ter mehanizem za povezovanje sta odgovorna za zaklep. Običajno je med vožnjo delno zaklenjen. Navor se prenaša med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju 40:60. Če zadnje kolo zdrsne, se sklopka zaklene še bolj. Višji navor se prenese na sprednjo os. V primeru slabega trenja sprednjih koles se sklopka izklopi, da bi se navor razporedil na drugi osi.
- Vklopljiv: temelji na postavitvi pogona na sprednja kolesa. Zadnja kolesa se aktivirajo le, če sprednja drsijo. To se doseže z večlamelno sklopko Haldex.
Priljubljeni BMW modeli opremljeni z xDrive
Vrsta štirikolesnega pogona | Avtomobili |
Stalni | Х1 E84; Х3 E83, F25, G01; X4 F26, G02; Х5 E70, F15, F85, G05; Х6 E71, E72, F16, F86, G06, F96; X7 G07; Serije 7 E65, E66. |
Vklopljiv | Х1 F48; X2 F39; Serije 1 F52, F40; Serije 2 F44, F45, F46. |
Pogoste okvare xDrive
Okvare | BMW modeli |
Torne plošče sklopke se obrabijo prezgodaj zaradi okvare servo pogona. | Serije 7 E65, E66; Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Končni pogon zadnje osi se pogosto okvari. | Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Ležaji razdelilnega gonila se poškodujejo zaradi obrabe tornih plošč. | Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Komentar