4×4 je splošen izraz za štirikolesni pogon na vozilih z dvema osema.
Uporablja se posebej za indikacijo različic s štirikolesnim pogonom pri Jeep avtomobilih. Pomeni, da se lahko navor motorja razporedi na vsa štiri kolesa naenkrat.
Kako deluje 4×4
Glede na model in leto proizvodnje so Jeep-i opremljeni s sledečimi vrstami 4×4 pogona:
- Občasen: običajno se navor prenese na zadnjo os. Po potrebi lahko voznik priklopi sprednjo os. Zobata sklopka, ki se nahaja v razdelilnem gonilu se uporablja za spoje na obeh oseh.
- Stalni: zaklepni osrednji diferencial se uporablja za povezavo obeh osi. Navor se ves čas prenaša na vsa štiri kolesa istočasno.
- Vklopljiv: v privzetem načinu sprednja os poganja vozilo. Sistem poveže zadnjo os, le če zadnja kolesa začnejo drseti. Viskozna ali večlamelna torna sklopka se uporabi za to. Spaja zadnjo os s pogonsko gredjo, ki prejme navor od razdelilnega gonila prek hipoidnega zobnika. Pogonska gred se ves čas vrti. Nekatere različice so opremljene z dodatno mehansko sklopko, ki omogoča odklop pogonske gredi od razdelilnega gonila.
Vrste in značilnosti 4×4
Ime | Vrsta pogona | Posebnosti | Jeep modeli opremljeni s to vrsto pogona |
Command-Trac | Občasni | 4×4 se lahko uporabi le na drsnih površinah. | Cherokee XJ, KJ, SJ; Comanche MJ; Wrangler YJ, TJ, JK, JL; Liberty KJ; Wagoneer SJ. |
Command-Trac II | Osrednja konzola se uporabi za nadzor nad razdelilnim gonilom namesto ročice nameščene na tla. | Liberty QC; Cherokee QC. | |
Rock-Trac | Ne obstaja osrednji diferencial. Diferenciali kolesa so opremljeni s pnevmatsko ali elektronsko zaporo. Nizka prestava ima razmerje 4:1, kar omogoča, da se vozilo povzpne na zelo strme hribe. | Wrangler Rubicon TJ, JK, JL; Wrangler Unlimited Rubicon TJ, JK, JL; Gladiator Rubicon JT. | |
Selec-Trac | Stalni z možnostjo dvokolesnega pogona | Odprt osrednji diferencial ima elektronsko zaporo. Lahko se jo zaklene po potrebi, kar omogoča stalno povezavo med osema. Viskozna sklopka je prav tako nameščena na nekaterih različicah. |
Wagoneer XJ; Grand Wagoneer; Gladiator SJ; Comanche MJ; Grand Cherokee ZJ, WJ; Liberty KJ. |
Selec-Trac II | Štirikolesni pogon | Obstaja torna sklopka, ki se lahko zaklene. | Liberty KK; Wrangler Sahara JL. |
Quadra-Trac | Stalni | Omejen drsni ali viskozni spojni diferencial se uporabi za aktivacijo obeh osi. Lahko se zaklene po potrebi. | Grand Cherokee ZJ; Wagoneer SJ. |
Quadra-Trac II | Krmili se elektronsko z omejenim drsnim osrednjim diferencialom z gerotorsko črpalko in se lahko na zahtevo zaklene. Diferenciali koles so odprti. | Commander XK. | |
Quadra-Trac I | Nima prestave nižjega razpona. | Grand Cherokee WJ, WK, WK2; Commander XK. | |
Quadra-Drive | Osrednji diferencial ima omejeno drsenje z gerotorsko črpalko. | Grand Cherokee WJ | |
Quadra-Drive II | Sprednji in zadnji ektronski zaklepni diferenciali. | Grand Cherokee WK, WK2; Commander XK. | |
Freedom Drive I | Štirikolesni pogon | Elektromagnetna sklopka se uporabi za aktivacijo zadnje osi, če sprednja kolesa drsijo. | Compass MK; Patriot MK |
Freedom Drive II | Ne obstaja prestava nižjega razpona. | Patriot MK; Compass MK. | |
Active Drive I | Elektronsko krmiljena večlamelna torna sklopka se uporabi za aktivacijo zadnje osi. Dodatna ročna sklopka omogoči popolno deaktivacijo pogonske gredi. | Cherokee KL; Renegade. | |
Active Drive II | Obstajata dve prestavi z individualnim nižjim razponom za vsako os. | Cherokee KL; | |
Active Drive Lock | Zaklepni zadnji diferencial. | Renegade Trailhawk; Compass MP, M6 Trailhawk. |
Komentar