ATTESA: opis, značilnosti in načelo delovanja

ATTESA: opis, značilnosti in načelo delovanja

ATTESA (Napredni sistem popolnega oprijema za vse terene) je ime za štirikolesne pogone na Nissan in Infiniti avtomobilih. Sistem se je prvič pojavil leta 1987, ko je bil predstavljen Nissan Bluebird U12 model. Sistem izboljša terensko zmogljivost vozila in pomaga pridobiti trenje na drsnih površinah. Pomaga učinkovito uporabiti navor motorja. Prav tako izboljša dinamične lastnosti vozila in stabilnost pri zavijanju.

Kako deluje

ATTESA štirikolesni pogon je lahko stalen ali na zahtevo. V zgodnjih letih so bili avtomobili s prečnimi motorji opremljeni z razdelilnim gonilom s planetarnim osrednjim diferencialom. Zaklenil se je z viskozno sklopko. Navor motorja se je razporedil med vsa štiri kolesa, odvisno od stanja na cesti.

Kasneje se je uporabljal štirikolesni pogon na zahtevo. Nima osrednjega diferenciala. Namesto tega je stožčasti zobnik, ki se nahaja v razdelilnem gonilu, povezan na dodatno gred sprednjega diferenciala. Ta zobnik ves čas prenaša navor na pogonsko gred. Viskozna sklopka, ki jo vodi vgrajeni računalnik, povezuje pogonsko gred z zobnikom končnega pogona.

Bolj zapleten sistem je nameščen na avtomobile z longitudinalnimi motorji. Večlamelna sklopka s črpalko je prisotna v razdelilnem gonilu. Ko se izklopi, se 100% navora motorja prenese le na zadnjo os.

Značilnosti

Ime Vrsta pogona Posebnosti Leto prve proizvodnje Avtomobili opremljeni s tem sistemom
ATTESA Stalen Osrednji diferencial z omejenim drsenjem se zaklene z viskozno sklopko. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
Občasen Zadnji pogon se aktivira z viskozno sklopko, ko sprednj zdrsi in lahko prejme do 50% navora motorja. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS Občasen Večlamelna sklopka se uporabi kot osrednji diferencial. Do 50% navora se lahko prenese na sprednjo os. Nekatere različice imajo ročno zaklepno sklopko z gumbom. V tem načinu se navor razdeli enakovredno med sprednjo in zadnjo osjo. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Enake enote kot pri ATTESA E-TS se uporabljajo. Razlika je v aktivnem diferencialu z omejenim drsenjem, ki razporedi navor med kolesa. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

Komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *