CRD motorji so dizelski turbo polnjeni motorji s sistemom direktnega vbrizga goriva nameščeni na Chrysler, Dodge, in Jeep avtomobile. Na voljo so od leta 2000. Te motorje proizvajajo VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG, in Daimler AG. Za njih je značilna visoka zmogljivost in odlične vrednosti navora.
Značilnosti CRD motorjev
Večina CRD motorjev ima litoželezni blok motorja; različice z aluminijevim blokom so redke. Glava valja je vedno izdelana iz aluminija. Mehanizem ventila uporablja verigo ali jermen. Praviloma se za dovod goriva uporablja common rail. ECD motorji, ki so opremljeni z vbrizgalniki enote so izjema. Turbo polnilniki za te motorje običajno izdelujejo v Garret ali IHI.
Priljubljeni CRD motorji
Koda | Proizvajalec | Prostornina motorja, l | Število in razporeditev valjev | Število ventilov of valves | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Avtomobilski modeli opremljeni s to vrsto motorja |
ENJ | VM Motori | 2.5 | v vrsti-štirje | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2.8 | v vrsti-štirje | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2.8 | v vrsti-štirje | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2.0 | v vrsti-štirje | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2.2 | v vrsti-štirje | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2.0 | v vrsti-štirje | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Pogoste okvare CRD motorjev
Okvare | Motorji |
Nadzorni ventil tlaka goriva se pogosto okvari. | ENJ; ENS; ENR |
Vbrizgalniki pogosto postanejo neuporabni. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Senzor pretoka zraka se prezgodaj umaže. Občajno to povzroči počenje membrane prezračevalnega ventila bloka motorja. | ENJ |
Termostat ima dokaj kratko življenjsko dobo. | ENJ; EXF |
Pozicijski senzor ročične gredi se včasih okvari. | EDJ; ENJ |
Turbo polnilnik ima kratko življenjsko dobo. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Konektor grelca filtra za gorivo pogosto izgubi elastičnost. | ENS; ENR |
EGR hitro dobi ogljikove usedline in se zagozdi. | ECD; ECE |
Cevi turbo polnilnika so nagnjene razpokanju. | EXF |
Ventil hladilnika motornega olja se okvari, kar vodi v pomanjkanje olja. | EXF |
Lopatice sesalnega razdelilnika se pogosto zagozdijo. | EXL; EDJ |
Konektorji za hitro sprostitev sistema za gorivo izgubijo elastičnost, kar vodi v zračne zapore. | EDJ |
Pogosto pride do uhajanja motornega olja. | EXL |
Sesalni razdelilnik je nagnjen k razpokanju. | EXL |
Komentar