D3, D4, in D5 so turbo polnjeni dizelski motorji s Common Rail sistemom za vbrizgavanje goriva, nameščeni na Volvo avtomobile. Prvič so se pojavili leta 2001. Danes se te motorje uporablja na večini modelov te znamke. Za motorje je značilna visoka zmogljivost in zanesljivost. Delujejo z minimalnim hrupom, so enostavni za vzdrževanje in pomagajo pri zmanjšanju porabe goriva.
Značilnosti D3, D4 in D5 motorjev
D3, D4 in D5 motorji imajo 4 ali 5 valjev. Izdelani so iz aluminija. Ti motorji so enojno ali dvojno turbo polnjeni. Včasih se uporablja turbo polnilnik s spremenljivo geometrijo. Odvisno od različice je lahko sistem vbrizgavanja lahko opremljen z elektromagnetnimi ali piezo električnimi vbrizgalniki. Jermen se uporablja v sistemu ventilov. Nekateri motorji imajo I-Art – lastni razvoj Volvo. Vključuje uporabo individualnih senzorjev za tlak in temperaturo in mikroprocesor za vsak vbrizgalnik. To omogoča motorju, da deluje gladko in pomaga zmanjšati porabo goriva ter škodljive emisije v okolje, kolikor je možno.
Priljubljeni D3, D4 in D5 motorji
Ime različice | Koda | Število valjev | Število ventilov | Prostornina, l | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Volvo modeli opremljeni s to vrsto motorja |
D3 | D4204T16 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2018 | V40CC; XC40; S90; V60 |
D4204T9 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 320 | 2015 | V40; S90; XC40; V60; S60; V70; V90 | |
D4204T4 | 4 | 16 | 2.0 | 150 | 350 | 2016 | S60CC; V60CC; V90; V60; XC60 | |
D5204T2 | 5 | 20 | 2.0 | 163 | 400 | 2010 | XC60; S60; V70; S80 | |
D4 | D4204T14 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 400 | 2014 | V60; S90; XC60; S60; V40; V90; XC90 |
D5204T | 5 | 20 | 2.0 | 177 | 400 | 2009 | C30; C70; S40; V50 | |
D4204T6 | 4 | 16 | 2.0 | 190 | 420 | 2016 | XC90 | |
D5 | D5244T | 5 | 20 | 2.4 | 163 | 340 | 2001 | S60; V70; S80; XC70; XC90 |
D5244T4 | 5 | 20 | 2.4 | 185 | 400 | 2005 | S60; XC60; S80; XC70; V70; XC90 | |
D5244T15 | 5 | 20 | 2.4 | 215 | 440 | 2010 | V60; S80; XC60; S60; XC70 | |
D4204T11 | 4 | 16 | 2.0 | 225 | 470 | 2016 | S60; V70; XC90 |
Pogoste okvare D3, D4 in D5 motorjev
Okvare | Motorji |
Gumijaste cevi turbo polnilnika in hladilnika pogosto razpokajo. | D4204T14 |
Tesnila hitro začnejo puščati. | D4204T14 |
Lahko se pojavi puščanje pod tesnilom pokrova ventila. | D4204T14 |
Zobati jermen ima kratko življenjsko dobo. | D4204T14; D5244T4; D5244T15; D5244T |
Dizel filter delcev in EGR ventil se dokaj hitro zamašita. | D4204T14; D5244T15; D5244T |
Tesnilo hladilnika polnilnega zraka dokaj hitro postane neuporabno. | D4204T9; D4204T4 |
Hidravlični dvigovalci so dokaj občutljivi na kakovost goriva. | D5244T4; D5244T15; D5244T |
Vbrizgalniki goriva se pogosto okvarijo. | D5244T |
Ventil za nadzor tlaka tirnic goriva se včasih okvari. | D5244T |
Vrteče lamele sesalnega razdelilnika se pogosto zamašijo. | D5244T4 |
Aktuator turbo polnilnika se prezgodaj okvari. | D5244T4 |
Komentar