Kaj je Pogon na zadnja kolesa? Značilnosti in tehnične specifikacije

Kaj je Pogon na zadnja kolesa? Značilnosti in tehnične specifikacije

Pogon na zadnja kolesa je splošen izraz, ki se uporablja za pogon na zadnja kolesa na vseh znamkah osebnih in gospodarskih vozil. Pomeni, da se navor motorja prenese na zadnja kolesa. Ta vrsta pogona se je veliko uporabljala v 20. stoletju. Danes pogon na zadnja kolesa postaja manj pogost. Praviloma so z njim opremljeni športni avtomobili z močnimi motorji, kot so Dodge Challenger in Charger, Chevrolet SS, Chrysler 300, Subaru BRZ, Hyundai Genesis Coupe in Mazda MX-5 med drugimi.

Kako deluje pogon na zadnja kolesa

V večini avtomobilov s pogonom na zadnja kolesa sta motor in menjalnik nameščena spredaj. Navor motorja se prenese prek pogonske gredi na končni pogon zadnje osi in iz končnega pogona na kolesni diferencial. Menjalnik vključuje glavni zobnik in kolesni diferencial. Prvi poveča navor, ki pride od motorja. Drugi razporedi moč med pogonskima kolesoma. Sprednja os ni spojena z menjalnikom.

Obstajajo druge vrste postavitev, ki so na voljo. Na primer, motor je lahko nameščen na sprednjem delu avtomobila, medtem ko je menjalnik nato nameščen v istem ohišju kot končni pogon zadnje osi. Pogonska os se uporabi za prenos navora od motorja do menjalnika. Na nekaterih vozilih je motor nameščen zadaj in v ohišju z menjalnikom in končnim pogonom v eni enoti.

Vrste in značilnosti pogona na zadnja kolesa

Postavitev pogona na zadnja kolesa Mesto, kjer se nahaja motor Lokacija menjalnika Prednosti Slabosti Avtomobili s pogonom na zadnja kolesa
Spredaj Pred ali nad osjo Spredaj, manj pogosto zadaj
  • Odlično rokovanje na suhih površinah.
  • Enakomerna obraba pnevmatik.
  • Povečana masa vozila.
  • Zmanjšan prostor v notranjosti.
  • Znatna izguba moči.
Alfa Romeo Stelvio 949, Spider 939; Cadillac CTS A1LL; Chevrolet Corvette С7; Aston Martin Vantage Volante; Audi 100 Coupé S C1 F104.
Na sredini Za osjo
  • Zmanjšana obremenitev na sprednjo os.
  • Nenavadna postavitev notranjosti.
  • Brez ali z malo prostora v prtljažniku.
Mazda RX-7 FD; Dodge Viper SRT-10; Daihatsu Hijet S85, S200; BMW Z8 E52; Ferrari 599 GTB Fiorano, Portofino; Lexus LFA; Mercedes-Benz SLR McLaren R199; Lotus Seven.
Na sredini Pred osjo Zadaj
  • Izboljšano trenje koles, zlasti na drsečih površinah.
  • Odlično rokovanje.
  • Možnost zavijanja pri visoki hitrosti.
  • Zmanjšan oprijem cestišča.
  • Težek dostop do motorja.
  • Majhna prostornina notranjosti.
  • Zapleten sistem za hlajenje motorja.
De Tomaso Pantera; Ford GT; Ferrari Enzo; Toyota MR2; Porsche Carrera GT 980, Boxster 987, 981, Cayman 987, 981; Jaguar XJ220 Х27.
Zadaj Za osjo
  • Zmanjšana masa vozila.
  • Odlična dinamika.
  • Dobro trenje in stabilnost na drsečih površinah.
  • Nizek nivo hrupa v notranjosti.
  • Optimalna razporeditev zavorne sile.
  • Preveliko zavijanje.
  • Slaba zmogljivost krmilnega sistema.
  • Zmanjšana stabilnost ob vetru od zadaj vetru.
  • Zapleten sistem sistema za hlajenje motorja in gretja kabine; posledično težko popravilo.
Renault Twingo CNO, BCM; Smart Fortwo 451, 453, City Coupe 450; Porsche 911 997; Tesla Model S 5YJS.
Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.