Simetrični štirikolesni pogon: opis, značilnosti in načelo delovanja

Simetrični štirikolesni pogon: opis, značilnosti in načelo delovanja

Simetrični štirikolesni pogon je štirikolesni pogon na Subaru avtomobilih, ki se uporablja od leta 2003. Nameščen je na vse modele znamke razne BRZ in kei modele avtomobilov. Izboljša krmiljenje in stabilnost vozila na drsnih površinah. Sistem omogoča hitrejše pospeševanje na suhih cestah in izboljša terensko zmogljivost.

Kako deluje

Posebna značilnost simetričnega štirikolesnega pogona je simetrična postavitev. Ročična gred motorja, menjalnik, pogonska gred, osrednji in osni diferenciali so razvrščeni vzdolž longitudinalne osi na vozilu. To pomaga znižati njegov center težnosti in zagotavlja boljšo razporeditev teže. To vodi v boljše rokovanje vozila in povečano udobje za voznika in sopotnike.

Simetrični štirikolesni pogon je na voljo v različnih zasnovah. Različice z ročnim menjalnikom so običajno opremljene z osrednjim diferencialom z izravnalnim stožčastim zobnikom in viskozno sklopko za zaklep. V pogojih enakovrednega trenja na vseh kolesih se navor prenaša enakomerno med osema. Viskozna sklopka se aktivira, če eno od njih začne drseti in se večina navora prerazporedi na os z boljšim trenjem. Različice z močnejšimi motorji imajo zadnji samozaklepni diferencial z viskozno sklopko.

Na avtomobilih opremljenih z avtomatskim menjalnikom ali CVT se delovanje simetričnega štirikolesnega pogona opravi s pomočjo večlamelno sklopko z gerotorsko črpalko. Navor razporedi med osema glede na stanje na cesti. Včasih se za to uporabi elektronsko vodena večlamelna sklopka s pozitivnim zaklepom.

Značilnosti simetričnega štirikolesnega pogona

Vrsta menjalnika Subaru modeli Značilnosti diferencialov
Ročni Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Osrednji diferencial ima izravnalni stožčasti zobnik. Zaklene se s pomočjo viskozne sklopke. Pogosto obstaja reduktor. Zadnji diferencial ima lahko tudi zaklep s pomočjo viskozne sklopke.
Avtomatski Legacy BL, BP, BR, BM; Tribeca B9. Nesimetrični diferencial s planetarnim kompletom zaobnikov in lamelno sklopko se uporabi kot osrednji diferencial. Po potrebi se moč motorja prenese na eno kolo zahvaljujoč sistemu za nadzor dinamike vozila (VDC).
Lineartronik CVT Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Večlamelna sklopka z elektronskim vodenjem se uporabi za razporeditev navora med osema namesto osrednjega diferenciala. Osni diferenciali so odprtega tipa.

Komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *