Q4 je štirikolesni pogon, ki je bil nameščen na Alfa Romeo avtomobilih od leta 1994. Izboljša dinamiko vozila in terenske zmogljivosti. Prav tako poveča stabilnost na drsnih površinah.
Kako deluje Q4
Najprej so izdelovali le stalne štirikolesne različice, kjer se je navor motorja prenesel na vsa štiri kolesa naenkrat. Fergusonova viskozna sklopka Torsen samozaklepnega diferenciala je bila odgovorna za razporeditev navora med osmi.
Kasneje so predstavili različice z občasnim štirikolesnim pogonom. Pod normalnimi voznimi pogoji se je navor motorja prenesel le na zadnjo os, vendar če so zadnja kolesa začela drseti, se je aktivirala sprednja os in prejela do 50% navora. Elektronsko vodena večlamelna torna sklopka se je uporabljala za to.
Q4 značilnosti
Vrsta pogona | Posebnosti diferencialov | Alfa Romeo modeli opremljeni s to vrsto pogona |
Stalni štirikolesni pogon | Osrednji diferencial je planetarni zobnik z viskozno sklopko. Sprednji diferencial je odprte vrste, zadnji je samozaklepni Torsen diferencial. | 155 167. |
Torsen osrednji diferencial razporedi navor med osema v razmerju 57:43. V primeru drsenja kolesa, se to razmerje lahko spremeni od 72:28 do 22:78, kar omogoča več moči kolesom z boljšim trenjem. | 159 939; Brera 939; Spider 939. | |
Osrednji diferencial je opremljen z viskozno sklopko in elektronskim zaklepom. Zadnji diferencial samozaklepni. | 164. | |
Občasni štirikolesni pogon | Torsen samozaklepni ali elektronsko vodeni odprti diferencial se lahko uporabi na zadnji osi. Aktivno razdelilno gonilo (ATC) ima značilno hitro aktivacijo in nemudoma poveže sprednjo os. | Giulia 952; Stelvio 949. |
Komentar