SH-štirikolesni pogon je aktivni štirikolesni pogon, ki je nameščen na Acura in Honda avtomobilih od leta 2004. Dela skupaj z nadzorom trenja, nadzorom stabilnosti in drugimi sistemi. Izboljša terensko zmogljivost, dinamiko in rokovanje vozila.
Kako deluje
Ključna prednost SH-štirikolesnega pogona je stalno prilagajanje navorja motorja glede na stanje na cesti. Večina navora se prenese na os z boljšim trenjem, kar omogoča, da se moč motorja izkoristi z največjo učinkovitostjo.
Večlamelna sklopka z elektronskim vodenjem deluje kot osrednji diferencial. Stopnja zaklepa vpliva na količino navorja, ki pride na posamezno os. Sprednji diferencial je odprt.
Enota zadnjega pogona sestoji iz dveh planetarnih zobnikov s posameznimi elektromagnetnimi sklopkami. To omogoča, da se 100% navora prenese na zadnjo os in razporedi na kolo z boljšim trenjem. V nekaterih modelih ima enota pospeševalno napravo za povečanje rotacijske hitrosti kolesa.
Nekateri premium avtomobili so opremljeni s SH-štirikolesnim hibridnim pogonom. V tej zasnovi se navor prenaša le na sprednjo os. Zadnja kolesa poganjata dva neodvisna električna motorja.
Tehnične značilnosti SH-štirikolesnega pogona
Vrsta | Osrednji diferencial | Zadnji osni diferencial | Začetek proizvodnje | Modeli opremljeni s to vrsto pogona |
Stalni štirikolesni pogon | Večlamelna sklopka. Navor se lahko prenaša med osema v razmerju 90:10 ali 70:30, odvisno od trenja koles. | Dva hipoidna zobnika z elektromagnetnimi sklopkami. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Stalni štirikolesni pogon | S pospeševalno napravo. | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Hibridni štirikolesni pogon | Nadzorna enota SH-štirikolesnega pogona je odgovorna za razporeditev navora. | Ni nameščen. Vsako kolo poganja posamezni električni motor. Dvojna motorna enota (TMU) nadzira navor, ki pride do zadnje osi. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Komentar