XWD: definicija, funkcija, načelo delovanja in vzroki napak

XWD: definicija, funkcija, načelo delovanja in vzroki napak

XWD, Cross-Wheel Drive ali Haldex Generation 4 so imena štirikolesnega pogona, ki se je prvič pojavil na modelu Saab Turbo X leta 2008. Razvilo ga je švedsko podjetje Haldex Group v sodelovanju s Saab Automobile AB. Zagotavlja optimalno razporeditev navora med sprednjo in zadnjo osjo glede na način vožnje in delovne pogoje vozila. Prepreči drsenje koles in spodbuja učinkovito porabo goriva. Ta sistem je bil nameščen na Saab 9-3, Saab 9-5 in Opel Insignia do leta 2011.

Kako deluje XWD

Sistem vodi elektronska enota, ki komunicira z nadzorno enoto motorja, menjalnikom in ABS ter ESP. Podatki o hitrosti koles, zavorni sili in razmerju vrtljajev se pošljejo do nadzorne enote sistema in se uporabi za nadzor enote, ki požene motor. Ta prenese navor motorja prek pogonske gredo do elektronsko vodenega diferenciala z omejenim drsenjem. Slednji razporedi navor med zadnja kolesa.

Prenos navora

  • Do 100% na vsako os v primeru drsenja.
  • 50% na obe osi za optimizacijo pospeševanja, izboljšanje trenja in stabilizacijo položaja vozila.
  • 90% na sprednja kolesa pri vožnji na avtocesti za učinkovito porabo goriva.
  • Okoli 60% na sprednjo os ob vožnji po mokri ali drseči površini.
  • Do 85% na eno od zadnjih koles, ko potrebuje maksimalno trenje pri manevriranju.

Slabosti XWD

  • Tesnila se hitreje obrabijo
  • Tekočina menjalnika se hitro poslabša.
  • Sistem potrebuje redno servisiranje.
Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.