4×4 Allgrip: definicija, značilnosti in načelo delovanja

4×4 Allgrip: definicija, značilnosti in načelo delovanja

4×4 Allgrip je inteligentni štirikolesni pogon na Suzuki avtomobilih. Prvič se je pojavil na modelu Vitara leta 1988. Sistem nadzira motor, pogon in ESP. Omogoča izbiro optimalnega načina vožnje za vse cestne in vremenske pogoje. Prav tako izboljša učinkovitost goriva in zmanjšuje škodljive okoljske izpuste.

Vrste 4×4 Allgrip in kako delujejo

Auto (stalni): Ta se uporablja na modelih Swift in Ignis. Večlamelna hidravlična sklopka s silikonskim oljem se uporablja za razporeditev navora namesto osrednjega diferenciala. Mazivo se segreje in razširi, če obstaja razlika med hitrostjo koles na različnih oseh. Dodaten navor se nato prenese na zadnjo os, da bi se preprečilo zdrs zadnje osi.

Select (na zahtevo): Ta je nameščena na Vitara in SX4 modelih. 4×4 Allgrip sistem uporablja podatke o stanju na cestni površini, položaju dušilne lopute in kotu volana. To omogoči razporeditev moči na zadnjo os, še preden zadnja os začne drseti. Ima 4 načine vožnje:

  • Auto način nudi učinkovito porabo goriva. Običajno ima avtomobil pogon na sprednja kolesa. Vendar, če avtomobil zazna drsenje sprednjih koles, se avtomatsko vključi štirikolesni pogon.
  • Sport način izboljša manevriranje, ko razporedi navor na zadnjo os, če je to potrebno. Poleg tega motor hitreje reagira na pritisk pedala za plin.
  • Način sneg zagotavlja varno vožnjo in stabilen oprijem ceste na drsnih in s snegom pokritih cestah. Na osnovi kota volana in položaja pedala za plin razporedi moč na vsa štiri kolesa.
  • Zaklepni način izboljša terensko zmogljivost vozila. Razdeli navor motorja enakomerno med obema osema.

Želeni 4×4 Allgrip način se lahko izbere z uporabo stikala, ki je nameščen na osrednji konzoli.

Pro (občasni): Ta je zasnovan za vožnjo po grobih terenih. Nameščen je na Jimny SUV-e. Med pogonskimi gredmi je nameščeno razdelilno gonilo. V težkih cestnih pogojih omogoči nizko razmerje prestav in v normalnih pogojih višje razmere prestav. Po potrebi se lahko osi rigidno spojita in se navor razporedi enakovredno. 

Komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *