CST (nadzor trenja in stabilnosti) je sistem nadzora stabilnosti, ki se uporablja na Ferrari avtomobilih. Optimizira delovanje nadzornih sistemov proti drsenju in za trenje, ABS in sistem za razporeditev zavorne sile. Pomaga vzdrževati namenjeno pot pri manevriranju. Sistem izboljša dinamiko vozila pri vožnji po drsečih površinah.
Kako deluje CST
Sistem primerja dejansko in namenjeno smer vozila, da bi odpravil razliko med njima. Vnos voznika je ocenjen s kotom volana, položajem pedalov zavore in za plin ter sistema za tlak zavor. Dejansko pot vozila ocenijo senzorji, ki merijo razmerje vrtljajev, lateralno in longitudinalno pospeševanje in hitrost koles.
Pri premajhnem ali prevelikem kotu zavijanja CST aktivira ABS hidravlično enoto. Upočasni kolesa, ki drsijo, s čimer povrne trenje in pot. Če zaviranje ni zadostno, se lahko omeji tudi navor motorja.
Ta tehnologija nudi nekaj različnih načinov delovanja, ki določajo, koliko se sistem vključuje v rokovanje vozila. Ti so: “Low Grip” – za drseče ceste; “Sport” – za vožnjo v pogojih povprečnega in visokega trenja; in “Race” – za pogoje drikalne steze. “CT OFF” in “CST OFF” načini so zasnovani za maksimalno dirkalno zmogljivost vozila in za vožnjo po neravnih površinah.
Priljubljeni Ferrari modeli opremljeni s CST
- F430
- F12
- Monza
- 488
- California
- 812 F152M
Vzroki za okvare
- Okvara senzorja za parkiranje.
- Okvare motorja, na primer nenehni napačni vžigi.
- Tlak pnevmatike, ki se razlikuje od priporočene.
- Prazen akumulator.
Komentar