
Postavljajte vprašanja ali pa delite svoje izkušnje s popravili na avtomobilskem forumu. Naročite se na posodobitve, da ne boste zamudili novih vodnikov.
Za prenos aplikacije:
Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.
Kaj dela olje menjalnika?
Glavna naloga olja, ki se uporablja v ročnih menjalnikih, razdelilnih gonilih in diferencialih je mazanje premičnih delov teh mehanizmov. Ščitijo stične elemente pred abrazivno obrabo in drgnjenjem. Zahvaljujoč mazivu deli drsijo bolj gladko, kar prispeva k učinkovitosti porabe goriva vozila. Poleg tega olje odvaja toploto in produkte obrabe iz tornih parov, medtem ko oljni film na površini komponent preprečuje korozijo.
Olje menjalnika služi enakim nalogam v avtomatskih menjalnikih in se uporablja tudi za prenos navora od vztrajnika motorja do gredi menjalnika.
Kako vem, kdaj je čas za menjavo olja menjalnika?
Priporočljivo je menjati olje menjalnika v ročnih menjalniki v povprečju na vsakih 90.000 do 100.000 km. Olje pol-avtomatskih menjalnikov ima krajšo življenjsko dobo - približno 50.000 do 60.000 km. Če se avtomobil uporablja v hujših pogojih, na primer po terenu, ga boste morda morali zamenjati bolj pogosto. V vsakem primeru interval menjave določa proizvajalec in je naveden v priročniku za lastnike. V avtomatskem menjalniku trzanje pri prestavljanju lahko nakazuje, da je potrebno zamenjati olje menjalnika.
Kaj se zgodi, če ne zamenjam olja menjalnika?
Sčasoma olje menjalnika oksidira, kar slabo vpliva na njegove mazalne in protikorozijske lastnosti. Poleg tega postane umazano s kovinskimi okruški, ki delujejo kot abrazivo in pospešijo obrabo delov. Pogosto vrtenje kolesa v prazno lahko povzroči nalaganje ogljikovih usedlin v njem. Vse to vodi v hitro obrabo elementov menjalnika, zmanjšuje učinkovitost porabe goriva vozila in oteži prestavljanje.
Kakšne barve je olje menjalnika?
Novo olje menjalnika je pogosto rdeče, rumeno ali oranžno. Vendar med delovanjem lahko postane temno rdeče ali rjavo. Temnitev olja menjalnika ne nakazuje vedno njegovo slabo stanje. Če je jasno, brez značilnega vonja po zažganem, vidnih umazanij ali nečistoč, se ga še vedno lahko uporablja. In obratno, motno temno olje z močnim vonjem po zažganem in vidnimi mehanskimi nečistočami, pomeni, da je olje potrebno nemudoma zamenjati, ter tudi nakazuje okvare menjalnika.
Kateri so znaki nizkega nivoja olja menjalnika?
Trzanje pri prestavljanju, vonj po zažganem, drsenje prestav (drsenje tornih elementov menjalnika), tuji zvoki ter tudi zakasnjeno ali nenadno prestavljanje lahko kažejo na nizek nivo olja menjalnika v avtomatskem menjalniku. Pri vozilih s pogonom na zadnja kolesa pri vožnji v klanec ali pri pospeševanju, lahko zrak pride v notranjost oljnih cevi. Posledično se tlak olja zmanjša, povezava z motorjem se prekine in avtomobil se upočasni. Nezadosten nivo olja lahko celo povzroči ustavitev motorja. V nekaterih primerih motor nadaljuje z delovanjem, vendar se avtomobil ne premika.
Nizek nivo olja v ročnih menjalnikih vodi v pokanje, trzanje in vibracije med prestavljanjem.
Preverite nivo olja v ročnih menjalnikih, da se prepričate, da težavo povzroča nizek nivo olja menjalnika. Avtomobili z avtomatskim menjalnikom so običajno opremljeni z merilno palico za ta namen. Na nekaterih vozilih boste morali odviti čep nastavka za dolivanje olja v oljni posodi menjalnika. Čep nastavka za dolivanje olja v avtomobilih z ročnim menjalnikom je lahko nameščen za sprednjim levim kolesom. Oglejte si vaš priročnik za lastnike avtomobilov za bolj podrobna navodila za preverjanje nivoja olja v vašem avtomobilu.
Je olje menjalnika težko zamenjati?
Da, ta postopek je dokaj težaven in v večini primerov zahteva uporabo posebne opreme. Poleg tega je potrebno menjalnik izprati pred dodajanjem svežega olja menjalnika, da bi odstranili ogljikove usedline, ostanke in produkte obrabe na stičnih elementih. Posebni aditivi se uporabijo za to.
Trajanje tega postopka je odvisno od vrste menjave olja: lahko je delno ali v celoti. Prvo pomeni iztakanje le določene količine olja. Delo traja okoli 1 uro in ne zahteva posebnih naprav. Vendar je delna menjava manj učinkovita. Popolna menjava olja zahteva posebno opremo in traja okoli 3 ure.