SensoDrive je 5-stopenjski avtomatiziran ročni menjalnik, ki je bil nameščen na nekaterih modelih Citroën in Peugeot od 2002 do 2009. Združuje funkcije avtomatskih in ročnih menjalnikov. Pod normalnimi pogoji se razmerje prestav spreminja avtomatsko glede na pogoje na cesti. Možnost preklopa na ročni način omogoča vozniku boljši nadzor nad navorom motorja v določenih voznih situacijah.
Kako deluje SensoDrive
SensoDrive temelji na običajnem ročnem menjalniku z dvema gredema z zobniki na njima. Aktivacijski mehanizmi sklopke in zobnika pa se upravljajo elektronsko z nadzorno enoto. Ob signalu te enote en aktuator izklopi sklopko, medtem ko drugi premakne synchromesh sistem, da aktivira ustrezni zobnik. V ročnem načinu se informacija o prestavi, ki jo je izbral voznik, prenese do nadzorne enote, ki nato pošlje ustrezen signal do aktuatorjev. Za menjavo prestave, voznik premakne prestavno ročico na osrednji konzoli na “+” ali “-” položaj ali uporabi ročke za volanom.
Tehnične značilnosti SensoDrive menjalnikov
Koda menjalnika | Proizvajalec | Maks prostornina motorja, L | Maks navor, N·m | Postavitev avtomobila | Uporaba na modelih |
MAP | PSA Peugeot Citroën | 1.6 | 150 | Pogon na sprednja kolesa | Citroën C3; Citroën C2; Citroën C4 |
Pogoste okvare SensoDrive menjalnikov
- Aktuatorji se hitro okvarijo.
- Sklopka ima kratko življenjsko dobo.
- Nadzorna enota menjalnika se lahko včasih okvari.
Komentar