Q-Tronic je avtomatski menjalnik z ročnim načinom prestavljanja, nameščen na Alfa Romeo avtomobile. Predstavljen je bil leta 2005. Temelji na priljubljenem Aisin TF-80Sc – klasičnem avtomatskem menjalniku s hidravličnim pretvornikom navora in planetarnim kompletom zobnikov. Ročni nadzor je omogočen s posebno strojno opremo. To omogoča vozniku, da ročno nadzira navor motorja, izboljša dinamiko vozila in terensko zmogljivost.
Kako deluje Q-tronic
Pod normalnimi pogoji Q-tronic deluje kot običajni avtomatski menjalnik: prestavljanje poteka na osnovi ukazov nadzorne enote. Mogoče je tudi aktivirati Sport in Winter načina.
Ko voznik prestavi ročico v poseben utor, bo prestava, ki je trenutno aktivna, ostala aktivirana, dokler voznik ne prestavi navzgor ali navzdol s premikom ročice na “+” ali “-” položaj.
Tehnične lastnosti Q-tronic menjalnikov
Koda menjalnika | Število prestav | Maks prostornina motorja, L | Maks navor, N·m | Postavitev avtomobila | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
TF-80SC | 6 | 2.5 | 450 | Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon | 2005 | Alfa Romeo 159; Alfa Romeo Spider; Alfa Romeo Brera |
Značilne Q-tronic okvare
- Hidravlično telo ventila se okvari, povzroči trzanje in vibracije med prestavljanjem.
- Menjalnik začne drseti in vibrirati zaradi obrabe tornih plošč pretvornika navora.
- Obroči zavore se obrabijo, kar vodi v močne trke avtomobilske karoserije, kjer se nahaja menjalnik.
Komentar