
Driver Shift Control (DSC) je funkcija ročnega nadzora v avtomatskem menjalniku Pontiac, Chevrolet, Cadillac in Buick avtomobilih. Omogoča maksimalno gladko vožnjo in pomaga prihraniti gorivo. Za sistem omogoča zaviranje motorja in izboljša dinamiko vozila in manevriranje.
Kako deluje
Driver Shift Control (DSC) funkcijo najdemo v klasičnih avtomatskih menjalnikih s hidravličnim pretvornikom navora, planetarnim kompletom zobnikov in elektronskim nadzorom. Ročni nadzor je mogoč zahvaljujoč posebni strojni opremi. Voznik prestavlja z uporabo prestavne ročice. Za preklop na ročni način voznik potisne ročico iz položaja “D” v desno (za avtomobile z volanom na levi strani) ali na levo (za vozila z volanom na desni strani) in jo nato premakne na “+” ali “-” položaj za prestavljanje navzgor ali navzdol.
Priljubljeni menjalniki s funkcijo Driver Shift Control (DSC) function
Koda menjalnika | proizvajalec | Število prestav | Maks navor motorja, N·m | Maks prostornina motorja, L | Postavitev avtomobila | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6.2 | Pogon na zadnja kolesa | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Pogoste okvare menjalnikov z Driver Shift Control (DSC)
Okvare | Menjalniki |
Torne plošče pretvornika navora imajo kratko življenjsko dobo. | 4L65E |
Kanali solenoidov telesa hidravličnega ventila se zamašijo zaradi umazanega olja. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Komplet sklopke se prezgodaj obrabi. | 4L65E; 4Т65Е |
Obroč zavore menjalnika se raztegne zaradi pogoste vožnje z visoko hitrostjo. | 4L65E |
Ločevalna plošča telesa hidravličnega ventila se sčasoma obrabi. | 4L65E |
Črpalka menjalnika se pogosto obrabi. Nagnjena je k zagozdenju pri visokih vrtljajih. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Ležaji so nagnjeni k poškodbi. | 4Т65Е |
Gumijasti bati se stopijo zaradi pregrevanja. | 5L40E |
Komplet sklopke začne hitro pregorevati v primeru prenizkega tlaka olja. | 5L50E |
Puše in pesto hidravličnega pretvornika navora se hitro obrabijo. | 6L80 |
Črpalka menjalnika začne puščati zaradi drsenja tesnilnih obročev. | 6L80 |
Komentar