SelectShift menjalnik: posebne lastnosti & tehnične značilnosti

SelectShift menjalnik: posebne lastnosti & tehnične značilnosti

SelectShift je avtomatski menjalnik z možnostjo ročnega nadzora. Veliko Ford in Lincoln modelov je opremljenih z njim. V sodobni zasnovi je bil menjalnik predstavljen v zgodnjih 2000.-ih. Vendar se je ime “SelectShift” pojavilo veliko prej: v 1966 ga je podjetje Ford uporabljalo za 3- in 4-stopenjske avtomatske menjalnike z nizkim številom prestavam: Ford C6 SelectShift Cruise-O-Matic in Ford C4.

Način delovanja SelectShift

SelectShift menjalnik je klasični avtomatski menjalnik s hidravličnim pretvornikom navora, ki ima značilno možnost preklopa na ročni način zaradi posebne strojne opreme. Za njegovo aktivacijo premaknite izbirnik v način Sport z oznako “S” in nato pritisnite “+” ali “-” gumb za prestavljanje navzgor ali navzdol. V nekaterih različicah, lahko voznik nadzira navor motorja v ročnem načinu s pomočjo ročk za prestavljanje.

Priljubljeni menjalniki SelectShift

Koda menjalnikaŠtevilo prestavProizvajalecMaks navor, NmMaks prostornina motorja, lVrsta pogonaZačetek proizvodnjeModeli avtomobilov opremljeni s to vrsto menjalnika
5F31J (JF506E)5Jatco3503.8Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon2000Ford Galaxy MkII; Ford Mondeo MkIII
5R55E5Ford5505.0Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon1997Ford Mustang; Ford Explorer; Lincoln LS; Ford Ranger; Ford Thunderbird; Lincoln Aviator
6F356Ford/General Motors3503.0Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon2008Ford Mondeo; Ford C-Max; Lincoln MKZ; Ford Escape; Ford Focus; Ford Fusion; Ford Kuga
6F556Ford/General Motors
4504.6Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon2007Ford Explorer; Lincoln MKS; Ford Taurus; Lincoln MKT
6R80 (6HP26)6ZF 6006.0Pogon na sprednja kolesa, Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon2001Ford Explorer; Ford Expedition; Ford Mustang; Ford Territory

Pogoste okvare SelectShift menjalnikov

Okvare Menjalniki
Telo ventila in solenoidi se zamašijo in okvarijo hitro.5F31J (JF506E); 5R55E; 6R80 (6HP26); 6F55
Že rahlo pregrevanje lahko povzroči okvare menjalnika.5F31J (JF506E)
Ventil za nadzor pretoka se pogosto okvari.5F31J (JF506E)
Senzor vhodne hitrosti ima kratko življenjsko dobo.5F31J (JF506E)
Dinamični način vožnje lahko povzroči počenje obročev zavor.5R55E
Bati in črpalka imajo kratko življenjsko dobo.5R55E
Prestavljanje spremlja trzanje.6F35
Včasih pride do okvar elektronske nadzorne enote.6F35 
Puše menjalnika se hitro obrabijo.6F55; 6R80 (6HP26)
Mehatronična enota pogosto pregori, zlasti v vročem vremenu.6R80 (6HP26)
Plastični karter se deformira in pride do uhajanja olja.6R80 (6HP26)
Notranji snop žic menjalnika se poškoduje.6R80 (6HP26)