Sportmatic je funkcija ročnega prestavljanja v avtomatskih menjalnikih nameščenih na Kia avtomobilih. Na voljo je kot tovarniško nameščena oprema ali kot možnost za večino sodobnih različic. V uporabi je od leta 2001. Ta funkcija izboljša zmogljivost vozila v primerjavi s klasičnim avtomatskim menjalnikom.
Način delovanja
Sportmatic funkcija temelji na klasičnem avtomatskem menjalniku s pretvornikom navora in planetarnimi kompleti zobnikov. Njena strojna oprema omogoča ročno prestavljanje. Nadzorna enota prejme informacijo o prestavi, ki jo je izbral voznik, in jo zaklene v določenem razponu do nekega trenutka. Za preklop na ročni način preklopite prestavno ročico iz položaja “D” v levo. Po tem se ustrezen indikator osvetli na izbirniku, kar opozori na izbran ročni način. Premaknite ročico na “+” ali “-” za prestavljanje navzgor ali navzdol.
Priljubljeni menjalniki s Sportmatic funkcijo
Koda menjalnika | Število prestav | Maks navor, N⋅m | Maks prostornina motorja, l | Vrsta pogona | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
A5GF1 | 5 | 270 | 2.7 | Pogon na sprednja kolesa | 2005 | Forte TD; Carnival VQ; Opirus LD; Carens UN; Magentis MG |
A5SR2 | 5 | 550 | 5.0 | Pogon na zadnja kolesa, Štirikolesni pogon | 2007 | Mohave HM; Sorento BL |
A6LF3 | 6 | 380 | 3.8 | Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon | 2009 | Sorento UM; Carnival YP; Sorento XM; Carnival VQ |
A8LF1 | 8 | 350 | 3.5 | Pogon na sprednja kolesa, Štirikolesni pogon | 2016 | Sorento UM; Carnival YP; Sportage QL; Cadenza YG |
Pogoste okvare menjalnikov s Sportmatic funkcijo
Okvare | Menjalniki |
Planetarni komplet zobnikov se obrabi prezgodaj zaradi agresivnega načina vožnje. | A5GF1 |
Solenoidi se hitro okvarijo. | A5GF1 |
Senzorji vhodne in izhodne hitrosti imajo kratko življenjsko dobo. To je večinoma posledica pregrevanja menjalnika. | A5GF1; A6LF3 |
Kanali telesa hidravličnega ventila se zamašijo, kar povzroči okvare menjalnika. | A5SR2 |
Vretena ohišja diferenciala se lahko zamašijo zaradi rednega in nenehnega vrtenja kolesa. | A5SR2 |
Plastična posoda je zlasti nagnjena mehanskim poškodbam. | A6LF3 |
Okvare menjalnika so posledica napak strojne opreme. | A8LF1 |
Komentar