Sentronic je marketinško ime večih avtomatskih menjalnikov s funkcijo ročnega prestavljanja nameščenih na Saab avtomobile. Predstavili so jih v zgodnjih 2000-ih, ko sta na trg prišli drugi generaciji modelov Saab 9-3 in Saab 9-5.
Način delovanja Sentronic
Glavne komponente tega menjalnika so bili planetarni zobniki in pretvornik navora s funkcijo zaklopa v nekaterih načinih. V ročnem načinu je voznik lahko uporabil navor motorja z maksimalno učinkovitostjo, kar je imelo pozitiven vpliv na dinamiko vozila, povečalo njegovo zmogljivost na drsečih površinah, grobih cestah in pri vožnji navzdol. Za preklop v ročni način mora voznik premakniti prestavno ročico v položaj “M”. Potisk ročice v “+” ali “-” se je uporabljal za prestavljanje navzgor in navzdol. Ročice za prestavljanje so tudi bile na voljo.
Priljubljeni Sentronic menjalniki
Indeks menjalnika | Proizvajalec | Število prestav | Maks prostornina motorja, l | Maks navor motorja, Nm | Vrsta pogona | Začetek proizvodnje | Uporaba na modelih |
FA57 (AF33, AW55-50SN) | Aisin | 5 | 3.5 | 330 | Pogon na sprednja kolesa | 2000 | Saab 9-3; Saab 9-5 |
AF40-6 (AWTF-80SC) | Aisin | 6 | 2.5 | 450 | Pogon na sprednja kolesa, štirikolesni pogon | 2001 | Saab 9-5; Saab 9-3 |
Pogoste okvare Sentronic menjalnikov
Okvare | Menjalnikov |
Solenoidi se zamašijo z izdelki obrabe tornih oblog kompletov sklopk. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Pomanjkanje olja vodi v obrabo mehanskih elementov menjalnika. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Telo ventila in puša planterarnega zobnika se okvarita. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Pri določeni kilometrini pride do trzanja. Kažejo na okvaro v telesu ventila. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Obroč zavore se obrabi. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Komentar