Quattro je stalni štirikolesni pogon, ki je bil nameščen na Audi avtomobile s prečno postavitvijo motorja. Prvič se je pojavil leta 1980. Danes je na ponudba kot standard ali opcija za večino Audi modelov. Quattro omogoči izboljšavo terenskih zmogljivosti vozila na podeželjskem terenu in izboljša njegovo dinamiko.
Kako deluje Quattro
Ključne komponente sistema so:
- Menjalnik: prilagodi navor motorja glede na izbran način vožnje in prenese navor na druge dele menjalnika.
- Razdelilno gonilo z osrednjim diferencialom; razporedi navor motorja med sprednjimi in zadnjimi osmi.
- Pogonska gonila: povečajo navor, ki se prenaša na kolesa.
- Medosni diferenciali: razporedijo navor motorja med levimi in desnimi kolesi.
- Pogonska gred: poveže razdelilno gonilo in zadnje pogonsko gonilo.
- Sprednja pogonska gred: prenese navor iz razdelilnega gonila na sprednji glavni zobnik.
Večina Audi modelov uporablja Torsen ali kronski samozaklepni diferencial kot osrednji diferencial. V normalnih voznih pogojih se navor motorja razporedi med sprednjimi in zadnjimi osmi v razmerju 40:60. Če kolo začne drseti se večina navora prenese na os, ki ima boljše trenje. Razmerje navora med sprednjimi in zadnjimi osmi je lahko na primer 15:85, 20:80, 80:20, 70:30 ali 75:25.
Quattro značilnosti
Generacija sistema | Vrsta diferenciala | Leto proizvodnje | Audi modeli opremljeni s tem sistemom | ||
Medosni | Zadnja os | Sprednja os | |||
I | Odprti z mehanskim zaklepom | Odprti z mehanskim zaklepom | Odprti brez zaklepa | 1981 | Quattro 85; 80 B2; Coupé 81, 85 |
II | Simetrični, samozaklepni Torsen Т-1 | 1988 | 100 C3 44, 44Q; 80 B4 8C2, 8C5; 90 B3 89, 89Q, 8A; S2 B4; A6 C4 4A5 | ||
III | Simetrični, samozaklepni Torsen Т-1 | 1988 | V8 441, 442, 4C2, 4C8 | ||
IV | Odprti z elektronskim zaklepom | 1995 | A4 B5 8D5; A6 C5 4B5; A8 D3 4E2, 4E8 | ||
V | Asimetrični, samozaklepniTorsen Т-3 | 2006 | RS4 B7 8ED; S6 C6 4FH | ||
VI | Asimetrični, samozaklepni, kronski zobnik | 2010 | RS5 8T; A7 4A, 4G |
Tipične Quattro okvare
- Zobniki diferencialov se hitro obrabijo.
- Križi z univerzalnimi zglobi se lahko poškodujejo zaradi vožnje po grobih cestah.
- Okvara senzorja ABS povzroči okvaro elektronskega zaklepa diferenciala.
Komentar