Motorji TiD in TTiD: kaj pomeni in v njegovi parametri delovanja

Motorji TiD in TTiD: kaj pomeni in v njegovi parametri delovanja

TiD in TTiD motorji so motorji z direktnim vbrizgom goriva. Nameščeni so bili na Saab vozila med letoma 1998 in 2012. Kratica TiD pomeni Turbo Injected Diesel in označuje, da je motor opremljen z enim turbo polnilnikom. TTiD ali Twin Turbo Injected Diesel pomeni, da ima motor dvojni turbo polnilnik. Prvi TiD motor se je pojavil leta 1998 in je bil nameščen na Saab 9-3. Različice opremljene s TTiD motorjem so bile predstavljene leta 2007. Skoraj vse motorje je proizvajalo podjetje General Motors. Nekatere so razvili v sodelovanju z drugimi proizvajalci, na primer Isuzu Motors.

Značilnosti TiD in TTiD motorjev

TiD in TTiD motorji imajo litoželezni blok motorja in aluminijevo glavo valja. Večino od njih je opremljenih s Common Rail sistemom vbrizga goriva. Vendar obstajajo različice brez tirnice goriva, kjer gorivo dovaja črpalka neposredno do vbrizgalnikov goriva. Mehanizem ventila običajno uporablja jermen; veriga je manj pogosta.

Priljubljeni TiD in TTiD motorji

Ime Koda Prostornina motorja, l Število in razporeditev valjev  Število ventilov Maks. moč, hp Maks. navor, Nm Začetek proizvodnje Saab modeli opremljeni s to vrsto motorja
TiD D223L (X22DTH) 2.2 v vrsti-štirje 16 115 260 1998 9-3;
TiD D308L 3.0 V6 24 170 350 2001 9-5;
TiD Z19DTH 1.9 v vrsti-štirje 16 150 320 2004 9-3;
TTiD Z19DTR 1.9 v vrsti-štirje 16 180 400 2007 9-3; 9-5;
TiD Z19DT 1.9 v vrsti-štirje 8 120 280 1998 9-3; 9-5;
TiD A20DTH 2.0 v vrsti-štirje 16 170 350 2010 9-5

Pogoste okvare TiD, TTiD motorjev

Okvare Motorji
Sistem za gorivo je nagnjen k zračnim zaporam.X22DTH (D223L).
Dizel filter delcev in EGR ventil se hitro zamašita.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Jermenica ročične gredi se hitro okvari.X22DTH (D223L).
Motorno olje lahko pride v gorivo, ko se podložke pod vbrizgalniki goriva izsušijo.X22DTH (D223L).
Električne komponente visokotlačne črpalke pogosto postanejo neuporabne.X22DTH (D223L).
Vrteče lopatice sesalnega razdelilnika se lahko hitro okvarijo.Z19DTH; A20DTH.
Sesalni razdelilnik se deformira pri visokih temperaturah.Z19DTH.
Glavni ležaji ročične gredi se poškodujejo zaradi pomanjkanja olja, kar vodi v zagozditev motorja pri visokih vrtljajih.A20DTH.
Tesnila hladilnika motornega olja začnejo puščati hitro.A20DTH.
Nestabilne vrtljaje lahko povzroči umazan nadzorni ventil goriva.A20DTH.
Blok motorja je občutljiv za pregrevanje.D308L. 
    Vaš profil je vaš osebni pomočnik

    Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.