TiD in TTiD motorji so motorji z direktnim vbrizgom goriva. Nameščeni so bili na Saab vozila med letoma 1998 in 2012. Kratica TiD pomeni Turbo Injected Diesel in označuje, da je motor opremljen z enim turbo polnilnikom. TTiD ali Twin Turbo Injected Diesel pomeni, da ima motor dvojni turbo polnilnik. Prvi TiD motor se je pojavil leta 1998 in je bil nameščen na Saab 9-3. Različice opremljene s TTiD motorjem so bile predstavljene leta 2007. Skoraj vse motorje je proizvajalo podjetje General Motors. Nekatere so razvili v sodelovanju z drugimi proizvajalci, na primer Isuzu Motors.
Značilnosti TiD in TTiD motorjev
TiD in TTiD motorji imajo litoželezni blok motorja in aluminijevo glavo valja. Večino od njih je opremljenih s Common Rail sistemom vbrizga goriva. Vendar obstajajo različice brez tirnice goriva, kjer gorivo dovaja črpalka neposredno do vbrizgalnikov goriva. Mehanizem ventila običajno uporablja jermen; veriga je manj pogosta.
Priljubljeni TiD in TTiD motorji
Ime | Koda | Prostornina motorja, l | Število in razporeditev valjev | Število ventilov | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Saab modeli opremljeni s to vrsto motorja |
TiD | D223L (X22DTH) | 2.2 | v vrsti-štirje | 16 | 115 | 260 | 1998 | 9-3; |
TiD | D308L | 3.0 | V6 | 24 | 170 | 350 | 2001 | 9-5; |
TiD | Z19DTH | 1.9 | v vrsti-štirje | 16 | 150 | 320 | 2004 | 9-3; |
TTiD | Z19DTR | 1.9 | v vrsti-štirje | 16 | 180 | 400 | 2007 | 9-3; 9-5; |
TiD | Z19DT | 1.9 | v vrsti-štirje | 8 | 120 | 280 | 1998 | 9-3; 9-5; |
TiD | A20DTH | 2.0 | v vrsti-štirje | 16 | 170 | 350 | 2010 | 9-5 |
Pogoste okvare TiD, TTiD motorjev
Okvare | Motorji |
Sistem za gorivo je nagnjen k zračnim zaporam. | X22DTH (D223L). |
Dizel filter delcev in EGR ventil se hitro zamašita. | X22DTH (D223L); Z19DTH. |
Jermenica ročične gredi se hitro okvari. | X22DTH (D223L). |
Motorno olje lahko pride v gorivo, ko se podložke pod vbrizgalniki goriva izsušijo. | X22DTH (D223L). |
Električne komponente visokotlačne črpalke pogosto postanejo neuporabne. | X22DTH (D223L). |
Vrteče lopatice sesalnega razdelilnika se lahko hitro okvarijo. | Z19DTH; A20DTH. |
Sesalni razdelilnik se deformira pri visokih temperaturah. | Z19DTH. |
Glavni ležaji ročične gredi se poškodujejo zaradi pomanjkanja olja, kar vodi v zagozditev motorja pri visokih vrtljajih. | A20DTH. |
Tesnila hladilnika motornega olja začnejo puščati hitro. | A20DTH. |
Nestabilne vrtljaje lahko povzroči umazan nadzorni ventil goriva. | A20DTH. |
Blok motorja je občutljiv za pregrevanje. | D308L. |
Komentar