Motorji JTD: značilnosti delovanja

Motorji JTD: značilnosti delovanja

JTD je serija dizelskih motorjev opremljena s common rail sistemom direktnega vbrizgavanja, ki ga proizvaja Fiat Chrysler Automobiles. Nameščeni so na Fiat, Lancia in Alfa Romeo vozilih. Chrysler, Jeep, Maserati, RAM in nekateri drugi avtomobili so prav tako opremljeni z njimi. Proizvajajo jih od leta 1997. Bili so prvi s common rail sistemom direktnega vbrizgavanja – skupen razvoj Fiat in Bosch. Nekateri JTD motorji so bili razviti v sodelovanju z General Motors. Vsi so opremljeni z dvojnim turbopolnilnikom ali takšnim s spremenljivo geometrijo. Za njih je značilna visoka moč, zanesljivost in ekonomična poraba goriva.

Priljubljeni JTD motorji

Koda motorja  Ime različice  Prostornina, L Število in postavitev valjev  Število ventilov  Moč, hp Maks navor motorja, N·m Začetek proizvodnje  Uporaba v modelih 
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; od 2002, MultiJet 1.9 4, v vrsti 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1.9 4, v vrsti 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo;Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 MultiJet 1.3 4, v vrsti 16 70–105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò;Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 Multijet 1.6  4, v vrsti 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2.0 4, v vrsti 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò;Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2.4 5, v vrsti 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet 2.4 5, v vrsti 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2.3 4, v vrsti 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

Pogoste okvare JTD motorjev 

OkvareMotorji
V različicah s plastičnim sesalnim razdelilnikom se vrtljive lopute lahko zlomijo in poškodujejo motor, če pridejo v zgorevalne komore.1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Če olje ni pravočasno zamenjano, se lahko vbrizgalniki goriva hitro zamašijo. Po čiščenju ne trajajo dolgo časa.1.9 MultiJet.
Olje hitro zagori, kar lahko povzroči preskok zobatega jermena.1.3 MultiJet.
Krmilna veriga ima kratko življenjsko dobo. Poganjalci se poškodujejo, če se zlomi.1.3 MultiJet.
Okvara ECU v zmrzali onemogoči zagon motorja.1.3 MultiJet.
Hladilno sredstvo začne uhajati pod termostatom, kar lahko vodi v pregrevanje motorja. V nekaterih različicah je tudi termostat nagnjen k razpokanju.1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II.
Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.