CRDi so dizelski motorji nameščeni na Hyundai in KIA avtomobile, kjer se za dovod goriva uporablja Common Rail sistem za vbrizgavanje. Opremljeni so z MHI ali Garret turbo polnilniki. Spremenljiva geometrija turbine izdelave BorgWagner je nameščena na nekaterih različicah. Ti motorji imajo pogon na jermen ali verigo. Običajno sistem za dovod goriva izdelujeta Delphi ali Bosch. Odvisno od različice so lahko vbrizgalniki goriva elektromagnetni ali piezoelektrični.
Priljubljeni CRDi motorji
Indeks motorja |
Število in položaj valjev |
Število ventilov |
Prostornina, l |
Moč, hp |
Navor, Nm |
Leto začetka proizvodnje |
Uporabno na modelih |
D4CB |
4, v vrsti |
16 |
2.5 |
116‒177 |
314‒441 |
2001 |
Hyundai H-1 A1; Hyundai H-1 TQ; Kia Sorento BL |
D3EA |
3, v vrsti |
12 |
1.5 |
80‒105 |
182‒235 |
2001 |
Hyundai Accent LC; Hyundai Matrix FC; Hyundai Getz TB |
D4EA |
4, v vrsti |
16 |
2.0 |
112‒151 |
245‒350 |
2000 |
Hyundai Sonata NF; Hyundai Tucson JM; Kia Sportage JE; Hyundai Santa Fe SM; Kia Carens UN; Hyundai Trajet; Kia Magentis MG; Hyundai Santa Fe CM; Kia Cerato LD; Hyundai Elantra XD |
D4EB |
4, v vrsti |
16 |
2.2 |
139‒155 |
343‒353 |
2002 |
Hyundai Grandeur TG; Hyundai Sonata EF; Hyundai Santa Fe SM; Hyundai Sonata NF; Hyundai Santa Fe CM |
D4HA |
4, v vrsti |
16 |
2.0 |
136‒185 |
320‒400 |
2009 |
Kia Sportage 4; Hyundai Tucson; Hyundai ix35 3; Kia Sportage 3; Hyundai ix35 2 |
D6EA |
V6 |
24 |
3.0 |
239‒250 |
450‒540 |
2006 |
Hyundai ix55; Kia Mohave |
D3FA |
3, v vrsti |
12 |
1.1 |
75 |
153 |
2005 |
Kia Picanto; Hyundai i10 1; Hyundai i10 2; Hyundai i20 1; Kia Rio 3; Hyundai i20 2 |
D4FC |
4, v vrsti |
16 |
1.4 |
75‒90 |
220 |
2008 |
Hyundai i20 1; Kia Ceed 2; Hyundai i20 2; Kia Rio 4; Hyundai i30 1; Hyundai Accent RB; Hyundai Creta 1; Kia Rio 3; Hyundai ix20 1; Kia Venga 1 |
D4FB |
4, v vrsti |
16 |
1.6 |
90‒136 |
235‒280 |
2005 |
Hyundai Elantra 4; Kia Soul 1; Hyundai Accent RB; Kia Cerato 1; Hyundai i30 1; Hyundai i30 2; Kia Stonic 1; Hyundai i30 3; Hyundai ix20 1; Kia Ceed 1; Kia Venga 1 |
D4FD |
4, v vrsti |
16 |
1.7 |
114‒141 |
260‒340 |
2010 |
Kia Optima 3; Hyundai ix35 2; Hyundai i40 1; Kia Sportage 4; Kia Sportage 3; Hyundai Tucson 3; Kia Carens 3 |
Pogoste okvare na CRDi motorjih
Okvare | Motorji |
Podložke pod vbrizgalniki pregorijo, kar vodi v nastanek blata na motorju. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Cev za dvig oljne črpalke se zamaši prezgodaj, kar lahko vodi v odmik ležajev. | D4CB, D3EA, D4EA, D4EB. |
Vbrizgalniki in visokotlačna črpalka imajo kratko življenjsko dobo. | D3EA, D6EA. |
Glava valja lahko razpoka v vozilih z visoko kilometrino. | D4EA, D4EB. |
Zaradi okvare EGR ventila in ECU napak se motor zagozdi ob določenih vrtljajih. | D4EA, D4EB. |
Vbrizgalniki goriva se lahko umažejo, kar vodi v neuspešen vžig. | D4HA, D3FA, D4FB. |
Poraba olja se poveča med dinamično vožnjo. | D4HA. |
Vdor izpušnih plinov v hladilni sistem povzroči pregrevanje motorja. | D6EA, D4FD. |
Pogosta vožnja s skoraj praznim rezervoarjem za gorivo vodi v zračne zapore v sistemu goriva. | D6EA. |
Sčasoma začne olje uhajati pod pokrovom ventila. | D3FA, D4FC, D4FD. |
Den
nasmejan tehnik z mnogimi izkušnjami z nastopanjem v AUTODOC video vodičih;
Nikoli ga ne vidimo brez zaščitnih očal;
dirka v svojem BMW X5 E53;
sanja o tem, da bi dobil Zlat gumb za predvajanje za 1 000 000 naročnikov na YouTube.
Komentar