DI-D motorji so turbo polnjeni motorji opremljeni s sistemom direktnega vbrizga goriva. Nameščeni so na Mitsubishi avtomobile. Najprej so jih predstavili na tretji generaciji Mitsubishi Pajero SUV-ih leta 1999. Danes so ti motorji široko razširjeni.
Značilnosti DI-D motorjev
DI-D motorji imajo štiri ventile v razporeditvi v vrsti. Imajo litoželezni ali aluminijev blok motorja. Glava ventila je vedno iz aluminija. Glede na različico se uporablja veriga ali jermen za mehanizem ventila. Razdelilna črpalka se je uporabljala za vbrizg goriva na motorjih proizvedenih na začetku 2000-ih. Kasneje jo je zamenjal bolj učinkovit in varčen z gorivom Common Rail sistem.
Priljubljeni DI-D motorji
Koda motorja | Prostornina motorja, l | Število ventilov | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Mitsubishi modeli opremlejni s to vrsto motorja |
4D56 | 2.5 | 8 | 114 | 247 | 2004 | L200 IV; Pajero Sport II |
16 | 136 | 320 | ||||
16 | 178 | 350–400 | ||||
4М41 | 3.2 | 16 | 165 | 351 | 1999 | Pajero II, III, IV; L200 IV |
16 | 175–200 | 382–441 | ||||
4N13 | 1.8 | 16 | 150 | 300 | 2010 | Lancer VIII; ASX |
4N14 | 2.2 | 16 | 150–177 | 360–380 | 2010 | ASX; Outlander II and III; Delica D5 |
4N15 | 2.4 | 16 | 154–181 | 380–430 | 2015 | Pajero Sport II; L200 V |
F9Q | 1.9 | 8 | 80–120 | 180–270 | 2000 | Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A |
8 | 110–130 | 260–300 | 2005 | |||
8 | 130 | 300 | 2008 |
Pogoste okvare DI-D motorjev
Okvare | Motorji |
Tesnila in tesnilke motorja pogosto izgubijo tesnost. | 4D56. |
Vbrizgovalniki goriva se hitro okvarijo, zlasti ob uporabi goriva slabe kakovosti. | 4D56; 4N15; 4N14. |
Jermenica ročične gredi ima kratko življenjsko dobo. | 4D56. |
Jermen ravnotežne gredi se hitro okvari. | 4D56. |
Glava valja pogosto razpoka pri dokaj nizki kilometrini. | 4D56. |
Bati se poškodujejo zaradi prekomerne visoke temperature. | 4М41. |
Visokotlačna črpalka za gorivo ima kratko življenjsko dobo. | 4М41. |
Jermenica ročične gredi je nagnjena k prezgodnji obrabi. | 4М41. |
EGR ventili hitro nalagajo ogljikove usedline. | 4М41; 4N15; 4N14. |
Lopatice sesalnega razdelilnika se zagozdijo zaradi oblikovanja ogljikovih usedlin. | 4N14; 4N15. |
Ležaji ročične gredi se lahko vrtijo pri dokaj nizki kilometrini zaradi obrabe oljne črpalke in zmanjšanega tlaka v mazalnem sistemu. | F9Q. |
Nizkotlačna črpalka za gorivo se okvari dokaj pogosto. | F9Q. |
Zamašitev ventila za nadzor tlaka goriva vodi v okvare motorja. | F9Q. |
Komentar