TDCi so turbo polnjeni dizel motorji s Common Rail sistemom vbrizgavanja goriva nameščeni na Ford avtomobile. Predstavili so jih leta 2000. Nekateri od teh motorjev so izdelani v hiši s strani podjetja Ford Motor, medtem ko druge proizvaja skupina PSA (sedaj Stellantis).
Značilnosti TDCi motorjev
Vsi TDCi motorji imajo 4 valje in 8 ali 16 valjev. Odvisno od različice je blok motorja izdelan iz aluminija ali litega železa. Glava valja je lahko tudi iz aluminija ali litega železa. Motor je opremljen s turbo polnilnikom, pogosto takšnim s spremenljivo geometrijo. Praviloma mehanizem ventilov uporablja jermen. Vendar obstajajo različice z verigo ali kombinacijo verige in jermena.
Priljubljeni TDCi motorji
Ime različice | Koda | Prostornina, L | Število ventilov | Maks. moč, hp | Maks. navor, N⋅m | Začetek proizvodnje | Ford modeli opremljeni s to vrsto motorja |
Duratorq DLD-414 | F6JA | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2002 | Fusion; Fiesta Mk5. |
Duratorq DLD-415 | UGJC | 1.5 | 8 | 75 | 185 | 2012 | B-Max; Fiesta Mk5. |
DLD-416 | GPDA, GPDC | 1.6 | 16 | 90 | 215 | 2005 | Focus Mk1; C-Max. |
DLD-416 | G8DA; G8DB | 1.6 | 16 | 109 | 240 | 2003 | Focus C-Max; Focus Mk2. |
Duratorq DLD-418 | HCPA | 1.8 | 8 | 90 | 227 | 2002 | Focus C-Max; Transit Connect Mk1. |
DLD-418 | FFDA | 1.8 | 8 | 100 | 240 | 2002 | Focus Mk1. |
DLD-418 | KKDA; KKDB | 1.8 | 8 | 115 | 280 | 2004 | C-Max; Focus Mk1. |
DLD-418 | QYWA | 1.8 | 8 | 125 | 320 | 2006 | Galaxy Mk2; S-MAX Mk1. |
Duratorq DW | QXWA | 2.0 | 16 | 140 | 320 | 2006 | S-MAX Mk1; Galaxy Mk2. |
Duratorq DW | TXDA | 2.0 | 16 | 163 | 340 | 2010 | Kuga Mk1. |
Duratorq DW | Q4BA | 2.2 | 16 | 175 | 400 | 2008 | Mondeo Mk4. |
Duratorq DW | KNWA | 2.2 | 16 | 200 | 420 | 2010 | Galaxy Mk2; C-Max. |
TDCi Duratorq | FMBA | 2.0 | 16 | 130 | 330 | 2002 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | QJBB | 2.2 | 16 | 155 | 360 | 2004 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | JXFA | 2.4 | 16 | 115 | 310 | 2006 | Transit Mk6. |
Pogoste okvare TDCi motorjev
Okvare | Motorji |
Vbrizgalniki goriva se dokaj hitro okvarijo. | F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA. |
Visoko tveganje za toplotno poškodbo batov motorja zaradi prevelike količine goriva v vbrizgalnikih. | FFDA; KKDA; KKDB; HCPA. |
Obraba sestava valj-bat povzroči povečano porabo motornega olja. | F6JA. |
Turbo polnilnik se hitro obrabi. | GPDA; GPDC; F6JA. |
Sprednji nosilec motorja ima kratko življenjsko dobo. | F6JA. |
EGR ventil hitro nabira ogljikove usedline. | TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC. |
Dizel filter delcev se zamaši po dokaj nizki kilometrini. | UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA. |
Elementi sistema za gorivo se hitro obrabijo. | G8DA; UGJC; G8DB. |
Odmične gredi se prehitro obrabijo in njihova zobata veriga se raztegne. | GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. |
Podložke pod vbrizgalniki goriva redno pregorijo. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Na motorju se hitro nalagajo nasedline ogljika. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Hidravlični nosilci začnejo sčasoma puščati. | GPDA; GPDC; G8DB; G8DA. |
Jermenica blažilnika ročične gredi in pozicijski senzor ročične gredi se prehitro okvarita. | HCPA; KKDA; QYWA; FFDA. |
Elementi sistema za gorivo so nagnjeni k zračnim zaporam. | QYWA. |
Okvara se hitro pojavi pri hidravličnih dvigovalcih, kar vodi v trkajoč zvok. | QXWA; TXDA. |
Vibracije povzročijo okvaro električnega ožičenja in okvare elektronske nadzorne enote. | QXWA; TXDA. |
Nečistoče goriva povzročijo poškodbo gredi črpalke za gorivo. | JXFA; FMBA. |
Majhen konec povezovalnega droga se uniči. | FMBA; JXFA; QJBB. |
Komentar