Pogon na sprednja kolesa: definicija, značilnosti in načelo delovanja

Pogon na sprednja kolesa: definicija, značilnosti in načelo delovanja

Pogon na sprednja kolesa je splošen izraz za pogon na sprednja kolesa. Prvič je bil nameščen na Avis roadsterju leta 1928. Široko so ga uporabljali v letih 1960 in 1970. Danes je najbolj priljubljen v srednje velikih in kompaktnih avtomobilih.

Kako deluje pogon na sprednja kolesa

Ključne komponente pogona v avtomobilih s pogonom na sprednja kolesa (menjalnik) so:

  • Menjalnik: povezan je na vztrajnik motorja prek sklopke ali hidravličnega pretvornika navora. Prenaša navor od motorja do končnega pogona. Spremeni razmerje prestav in to posledično pomaga nastaviti navor.
  • Končni pogon: spremeni odhodni navor menjalnika in ga prenese na diferencial.
  • Kolesni diferencial: razporedi moč med sprednjima kolesoma. Pogosto se elektronsko zaklepa in je lahko integriran v ohišje menjalnika.
  • Osne gredi: prenesejo navor od diferencialov do koles.

Vrste in značilnosti pogona na sprednja kolesa

Lokacija motorja Postavitev pogona na sprednja kolesa Prednosti Slabosti Avtomobili s pogonom na sprednja kolesa 
Longitudinalno pred osjo Motorjev končni pogon in menjalnik sta povezana eden za drugim
  • Visoka obremenitev na pogonska kolesa, kar izboljša trenje in oprijem ceste, zlasti na drsečih površinah.
  • Izboljšana pasivna varnost zaradi povečane cone mečkanja.
  • Visok odpor volana.
  • Premajhno zavijanje.
  • Slabo terensko manevriranje.
  • Neoptimalna razporeditev zavorne sile.
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2.   Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2;
Renault 12, 18;
Alfa Romeo Arna.
Longitudinalno za osjo
  • Dobra terensko manevriranje zaradi kratkega prednjega previsa. 
  • Dolga medosna razdalja omogoča zelo gladko vožnjo.
  • Nezadostna obremenitev na sprednji del vozila, kar ima negativne posledice na njegove torne zmogljivosti.
  • Omejen notranji prostor.
  • Nizka učinkovitost sistema za hlajenje motorja.
Citroën DS;
Renault 4, 5.
Longitudinalno nad osjo Motor je nameščen nad menjalnikom ali na njegovi strani
  • Dobra vidljivost z voznikovega sedeža.
  • Optimalna razporeditev teže.
  • Zmanjšana učinkovitost motorja.
  • Zapletena zasnova pogonskega sistema.
Toyota Tercel L10;
Cadillac Eldorado;
Saab 99;
Oldsmobile Toronado.
Prečno pred osjo Motor, končni pogon in menjalnik so poravnani eden za drugim.
  • Kompaktna postavitev.
  • Enostavna zasnova motorja.
  • Neenakomerna obraba gredi osi.
  • Navor krmiljenja.
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5;
Opel Astra J, K;
Škoda Fabia 545.
Prečno nad osjo
  • Menjalnik deli skupno ohišje z motorjem, kar prihrani prostor pod pokrovom motorja.
  • Zapletena zasnova menjalnika, ki oteži popravila.
Peugeot 104, 204, 304, 205;
Citroën Visa Super;
Rover Mini.
Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.