Pogon na sprednja kolesa je splošen izraz za pogon na sprednja kolesa. Prvič je bil nameščen na Avis roadsterju leta 1928. Široko so ga uporabljali v letih 1960 in 1970. Danes je najbolj priljubljen v srednje velikih in kompaktnih avtomobilih.
Kako deluje pogon na sprednja kolesa
Ključne komponente pogona v avtomobilih s pogonom na sprednja kolesa (menjalnik) so:
- Menjalnik: povezan je na vztrajnik motorja prek sklopke ali hidravličnega pretvornika navora. Prenaša navor od motorja do končnega pogona. Spremeni razmerje prestav in to posledično pomaga nastaviti navor.
- Končni pogon: spremeni odhodni navor menjalnika in ga prenese na diferencial.
- Kolesni diferencial: razporedi moč med sprednjima kolesoma. Pogosto se elektronsko zaklepa in je lahko integriran v ohišje menjalnika.
- Osne gredi: prenesejo navor od diferencialov do koles.
Vrste in značilnosti pogona na sprednja kolesa
Lokacija motorja | Postavitev pogona na sprednja kolesa | Prednosti | Slabosti | Avtomobili s pogonom na sprednja kolesa |
Longitudinalno pred osjo | Motorjev končni pogon in menjalnik sta povezana eden za drugim |
|
|
Audi A4 B9, 80 В1, В2, 200 С2, 100 С2. Volkswagen Passat B2, Jetta Mk2; Renault 12, 18; Alfa Romeo Arna. |
Longitudinalno za osjo |
|
|
Citroën DS; Renault 4, 5. |
|
Longitudinalno nad osjo | Motor je nameščen nad menjalnikom ali na njegovi strani |
|
|
Toyota Tercel L10; Cadillac Eldorado; Saab 99; Oldsmobile Toronado. |
Prečno pred osjo | Motor, končni pogon in menjalnik so poravnani eden za drugim. |
|
|
Volkswagen Caddy SAB, SAA, Bora 1J6, Golf BA5, BV5; Opel Astra J, K; Škoda Fabia 545. |
Prečno nad osjo |
|
|
Peugeot 104, 204, 304, 205; Citroën Visa Super; Rover Mini. |
Komentar