Kaj je AT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

Kaj je AT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

AT je samodejni menjalnik. Gre za sistem, ki samodejno prestavlja prestave glede na različne parametre, od katerih je glavni hitrost avta. Glavna prednost samodejnega menjalnika je udobna uporaba avta. Samodejni menjalnik omogoča nemoteno prestavo s pomočjo pretvornika navora. Njegova funkcija je prenos navora iz motorja na ročni menjalnik, ki je eden od delov samodejnega menjalnika.

 Najbolj priljubljeni samodejni menjalniki so: 
  • ZF 5HP 24/30 (npr. Z8, Aston Martin DB7, Land Rover Range Rover, Jaguar XJ8, Rolls-Royce Silver Seraph, BMW 5 E39, 7 E38,);
  • GM 5L40-E (npr. Cadillac CTS, STS, BMW 3 , E46, E39 5, X5 E53, Z3);
  • 545RFE Jeep (npr. Dodge Dakota, Durango, Jeep Grand Cherokee, Commander Wrangler);
  • Toyota A340 (npr. Toyota 4Runner, Supra, Lexus LS, GS,)
  • Toyota A750 (npr. Toyota Land Cruiser, Lexus LX,)
  • Mercedes 722.4 (npr. Mercedes 190, 200-300 W124);
  • Jeep A904 (npr. Wrangler TJ, Y, Jeep Cherokee XJ,);
  • Mazda / Ford FN4A EL / 4F27E (npr. Mazda 3, Mazda 6, Ford Focus,Ford Transit Connect).

Značilnost samodejnega menjalnika s klasičnim samodejnim menjalnikom je, da se navor prenaša iz motorja na pogonska kolesa prek delovne tekočine. Ena glavnih pomanjkljivosti takega menjalnika je visoka poraba goriva.

Komplet planetarnih zobnikov
 Funkcionalni del takega menjalnika je komplet planetarnih zobnikov, ki vključuje: 
  • centralni zobnik;
  • epicikloidni zobnik;
  • 2 ali več planetnih zobnikov;
  • nosilec.

Vsi planetarni zobniki se vrtijo na svojih oseh. To je mogoče zaradi povezave zobnikov z nosilcem.

Uporaba dveh ali več planetnih kompletov v različnih kombinacijah v sistemu samodejnega menjalnika omogoča povečanje števila prestav. Njihovo prestavljanje v sodobnih avtomobilih poteka prek računalnika, kar zagotavlja optimalne pogoje za delovanje motorja in s tem zmanjšuje možnost njegove preobremenitve.

Sodobni sistemi samodejnega menjalnika nimajo stopalke za sklopko. Ročica klasičnega samodejnega menjalnika ima običajno te položaje: vožnja naprej, prosti tek, vztratna vožnja in parkiranje.

Vaš profil je vaš osebni pomočnik

Lahko sledi stroškom avta, ohrani vpise avta in urnik menjave ter shrani priljubljene materiale, opombe in dokumente.