Kaj je CVT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

Kaj je CVT? Definicija, vrste, značilnosti in kako funkcionira

CVT je brestopenjski menjalnik. Gre za vrsto samodejnega menjalnika. Omogoča gladko nastavitev prestavnega razmerja. Nima fiksnega položaja. Samodejno usklajuje hitrost števila vrtljajev ročične gredi z obremenitvijo motorja. Razvilo ga je nizozemsko podjetje DAF in se je sprva imenoval Variomatic.

Danes so različne vrste CVT nameščene v Dodge, Jeep, Mitsubishi, Fiat, Peugeot, Mini, Opel in druge. Brezstopenjski menjalniki večine proizvajalcev imajo tudi lastna imena.

 Najbolj priljubljeni brezstopenjski menjalniki so: 
  • Autotronic (Mercedes-Benz);
  • Lineartronic (Subaru);
  • Durashift CVT in Ecotronic (Ford);
  • Multimatic (Honda);
  • Multidrive (Toyota);
  • Xtronic in Hyper (Nissan);
  • Multitronic (Audi).
 Vrste brezstopenjskih menjalnikov 
  • Klinasti jermen;
  • torodialen;
  • veriga.

Princip delovanja brezstopenjskega menjalnika

Princip delovanja brezstopenjskega menjalnika

Najbolj razširjeni brezstopenjski menjalniki v sodobnih avtomobilih so klinasti jermeni, katerih princip delovanja temelji na spremembi delovnega premera njihovih delov. Pri brezstopenjskih menjalnikih s klinastimi jermeni se uporabjajo dvodelna stožčasta jermenica. Razdalja med stožci vsake jermenice in premer se samodejno nastavljata s servo mehanizmom in je odvisen od števila vrtljajev motorja in hitrosti avtomobila. Klinasti jermen se uporablja za prenos navora med dvema jermenicama. Pri menjalnikih z verigo se namesto jermena uporablja široka veriga.

Torodialni brezstopenjski menjalniki so bolj zapleteni in se danes redko uporabljajo.

Prednosti namestitve CVT

  • Stalno uravnavanje prestavnega razmerja;
  • Izboljšana dinamika pospeševanja;
  • Preprečevanje tresljajev pri menjavi prestavnega razmerja;
  • Prihranek goriva.
[Total: 0   Average: 0/5]