CVT je brestopenjski menjalnik. Gre za vrsto samodejnega menjalnika. Omogoča gladko nastavitev prestavnega razmerja. Nima fiksnega položaja. Samodejno usklajuje hitrost števila vrtljajev ročične gredi z obremenitvijo motorja. Razvilo ga je nizozemsko podjetje DAF in se je sprva imenoval Variomatic.
Danes so različne vrste CVT nameščene v Dodge, Jeep, Mitsubishi, Fiat, Peugeot, Mini, Opel in druge. Brezstopenjski menjalniki večine proizvajalcev imajo tudi lastna imena.
Najbolj priljubljeni brezstopenjski menjalniki so:- Autotronic (Mercedes-Benz);
- Lineartronic (Subaru);
- Durashift CVT in Ecotronic (Ford);
- Multimatic (Honda);
- Multidrive (Toyota);
- Xtronic in Hyper (Nissan);
- Multitronic (Audi).
- Klinasti jermen;
- torodialen;
- veriga.
Princip delovanja brezstopenjskega menjalnika
Najbolj razširjeni brezstopenjski menjalniki v sodobnih avtomobilih so klinasti jermeni, katerih princip delovanja temelji na spremembi delovnega premera njihovih delov. Pri brezstopenjskih menjalnikih s klinastimi jermeni se uporabjajo dvodelna stožčasta jermenica. Razdalja med stožci vsake jermenice in premer se samodejno nastavljata s servo mehanizmom in je odvisen od števila vrtljajev motorja in hitrosti avtomobila. Klinasti jermen se uporablja za prenos navora med dvema jermenicama. Pri menjalnikih z verigo se namesto jermena uporablja široka veriga.
Torodialni brezstopenjski menjalniki so bolj zapleteni in se danes redko uporabljajo.
Prednosti namestitve CVT
Komentar